Gå til innhold

Program til å fordele båndbredde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et program til å fordele båndbredden på de 4 PC-ene i huset. Jeg har en 9 mbit linje, så det hadde vært fint å kunne sette 2 mbit på en PC, 3 på en annen osv. Helst et program som ikke tar så lang tid å sette seg inn i og er enkelt og greit og forstå.

Takk

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NetLimiter er ypperlig til slikt bruk ;). Den versjonen jeg lasta ned for noen år siden gikk ut etter en måned, men det sto noe om en freeware-versjon på internettsiden jeg linka til. Kanskje du er heldig ;)
Skrevet

Problemet med å bruke programvare på PCene til å styre netttrafikken er at programmet må legges inn på alle PCene, og kan enkelt slås av eller avinstallere dersom man vil unngå å få trafikken sin begrenset. Istedet vil jeg anbefale deg å sjekke om ruteren dere alle er koblet til støtter QoS - Quality of Service. Dette er en funksjon som kan prioritere ulik type trafikk og mellom de ulike MAC-adressene/nettverkskortene som er koblet til. Og dette administreres ved å logge inn på ruteren, så selv ikke en formatering og reinstallasjon av Windows vil gjøre det mulig å unngå trafikkbegrensinger med mindre man har tilgang til ruteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...