Gå til innhold

Trenger hjelp med actionscript 2.0

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg holder for tiden på å jobbe med Flash CS3 og Actionscript 2.0.

Jeg har et movieclip som ligner en nettleser i flash. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg kan få til å vise internettsider i movieclipet. Er dette mulig og i så fall noen som kan forklare meg hvordan? (Har søkt på google, men fant ikke noe, men hvis du har funnet noe brukenes gjerne skriv linken under).

Noen som vet om noen gode tutorials på hvordan man kan lagre skrift i flash i xml dokumenter?

Endret av chberge
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan jeg lage en function i flash som gjørt at en handling skal skje ved dobbelklikk istedenfor

on(release) {

gotoAndPlay (blablabla);

}

?

Skrevet

En måte er å bruke en variabel til å telle hvor mange ganger metoden er blitt kalt og en annen til tiden den blir kalt. Ved første kall, øk teller og lagre tidspunkt. Neste gang sjekk om teller+1 == 2, hvis ja, sjekk tid gått siden forrige kall. Hvis mindre enn gitt interval, utfør handlingen.

Skrevet (endret)

Sorry, har aldri brukt actionscript, så kan dessverre ikke det.

Bare tok et eksempel jeg har brukt i c++, og regnet med at du kunne gjore noe lignende i as2..

Men et veldig kjapt søk ga meg denne tråden som gir bl.a. et kodeeksempel av det jeg beskrev...

Endret av Mr.Garibaldi
Skrevet

Jeg har en flash som er i fullskjerm, finnes det en kode i actionscript 2.0 som jeg kan putte på en knapp som vil gjøre at flashen skrur seg selv av/ avslutter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...