pulse Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Jeg ønsker og kunne finne ISP'en til besøkende av flere grunner deriblandt vil jeg lage en nettside som kun fungerer for folk på en gitt ISP. Jeg ønsker ogs og kunne blokkere enkelte ISP'er på en annen side. Hvordan finner man brukerens ISP? Edit: Rettet IPS til ISP i emnetittel. Endret 13. januar 2008 av pulse
grimjoey Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Regner med at du mener Internet Service Provider. (topic sier IPS) $remote_host = $_SERVER['REMOTE_HOST'] gir deg resultatet av en nslookup av klientens ip. (apache må være konfigurert for å støtte dette.) $ip_split = explode( '.', $remote_host ); $ip_split = array_reverse($ip_split); $ip_string = $ip_split[1] . '.' . $ip_split[0]; elns
pulse Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 Regner med at du mener Internet Service Provider. (topic sier IPS) Ja, var det jeg mente $remote_host = $_SERVER['REMOTE_HOST'] gir deg resultatet av en nslookup av klientens ip. (apache må være konfigurert for å støtte dette.) Hvordan kan man konfigurere apache til og gjøre dette? Det nrmeste jeg har klart og finne er HostnameLookups (On/Off) men den funksjonen bytter jo bare ut ipadressen med domenenavn?
pulse Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 er det ikke det som er meningen da? Nei, tenkte på sånn som skjer på IRC, at man kan se feks: NO-TELENORBUISNESS-SOLUTIONS elller: NO-TELENOR-DSL-3 eller lignende... For og vite ISP'en til brukeren. Sånn at jeg f.eks kan blokkere telenor brukere fra min nettside, eller lage en nettside for kun telenor brukere etc...
Ernie Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Ja, men det er jo nettopp det du få når du gjøre et reverse DNS oppslag da Red.: I stedet for å endre på konfigurasjonen for apache kan man bruke gethostbyaddr(...). Endret 13. januar 2008 av Ernie
grimjoey Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 (endret) gethostbyaddr() gir ip. bruk gethostbyname(). edit: hmm. jeg tok feil der ja. ernie har rett. Endret 13. januar 2008 av grimjoey
pulse Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Skrevet 13. januar 2008 Ja, men det er jo nettopp det du få når du gjøre et reverse DNS oppslag da Stemmer det, men det er ikke ett reverse DNS oppslag jeg er på jakt etter. Dersom jeg slår opp 85.19.154.33 med gethostbyaddr får jeg 85.19.154.33 som svar. Mens jeg egentlig er på jakt etter: NO-TDCSONG-KKTV
Gjest Slettet+142 Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Return Values Returns the host name or the unmodified ip_address on failure. Hvis det er linux og du har programmet host kan du bruke dette: <?php $ret = `host {$_SERVER["REMOTE_ADDR"]}`; echo substr( array_pop(explode(" ", $ret)), 0, -1); ?> Edit: Tok litt lengre tid å finne en alternativ løsning enn jeg hadde trodd da jeg postet quoten øverst i posten.. La til kode Edit2: Ellers så var det jo faktisk talt flere koder i kommentarene her, og denne kommentaren har faktisk en temmelig lik kode til den jeg laget Endret 13. januar 2008 av Slettet+142
Ernie Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 (endret) Ja, men det er jo nettopp det du få når du gjøre et reverse DNS oppslag da Stemmer det, men det er ikke ett reverse DNS oppslag jeg er på jakt etter. Dersom jeg slår opp 85.19.154.33 med gethostbyaddr får jeg 85.19.154.33 som svar. Mens jeg egentlig er på jakt etter: NO-TDCSONG-KKTV Det har jo litt med at det ikke finnes noen PTR-record på den IPen da, og det er jo litt essensielt at det eksisterer for at du skal få ut noen hostname. Red.: Hvordan er det du får frem NO-TDCSONG-KKTV for den IPen da? Endret 13. januar 2008 av Ernie
Gjest Slettet+142 Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Red.: Hvordan er det du får frem NO-TDCSONG-KKTV for den IPen da? RIPE.net Søk -> "netname:"
nomore Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Red.: Hvordan er det du får frem NO-TDCSONG-KKTV for den IPen da? RIPE.net Søk -> "netname:" Det er jo et objektnavn i RIPE sin database. I så tilfelle må du kjøre et oppslag mot RIPE for å få opp det du er på jakt etter.
nree Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Er vell mulighet å hente ut informasjon fra whois? Ellers er det representert 3 forskjellige måter på: http://nils.wub.no/ip/ Får selv "3(NXDOMAIN)" på den siste der og ip adresse på den andre, men regner med det har noe med at jeg sitter på lokalt nettverk med serveren.
grimjoey Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 <?php // scriptet gjør en raw whois lookup $lookup = ''; $f = fsockopen( 'whois.norid.no', 43 ); fwrite( $f, $lookup . "\r\n" ); ob_start(); fpassthru( $f ); $output = ob_get_contents(); ob_end_clean(); print $output; ?> norid har kun norske hoster så vidt jeg vet. du må parse $output for å hente ønskelig info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå