Gå til innhold

Beste bag/veske til Canon 400D?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har omsider fått med Canon EOS 400D og er meget fornøyd. Mangler imidlertid bæreveske. Er det noen som har noen tips? Har foreløpig kun et objektiv, men vurder å utvide om ikke så lenge... :hmm:

 

Noen anbefalinger?

 

Jeg kjøpte denne jeg, for jeg ville ikke ha den så stor. Får flere objektiver og blitz og slikt i den. (I tillegg har jeg en mindre veske i samme merke, for bare kamera når jeg har det med en snartur.) Jeg har også EOS400D. (Fotovesken ble kjøpt hos Clas Ohlson langt under pris i "vanlige" butikker)

RandiA

Lenke til kommentar

Den sekken som Randi viser til, er en LowePro MicroTrekekr 100, hvis jeg ikke husker feil. Absolutt en fin sekk for de av dere som ikke har med for mye utstyr. Lånte faktisk en selv når jeg dro på Safari i Kenya i 2006. Tilbudet til Clas Ohlson er meget godt, forøvrig.

 

Andre interessante LowePro sekker er Orion AW og Vertex 100 AW. Ønsker du en mer tradisjonell bag, se på Nova serien.

 

Selv bruker jeg en slingshot 100AW; men den er nå så full at jeg må ha noe større!!

 

Andre interessante merker er Crumpler, Tacram og Kata.

 

Tom

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg en slingshot 100AW; men den er nå så full at jeg må ha noe større!!

 

 

 

Tom

 

Har brukt 100AW og er enig den er litt liten, men du har jo 200 og 300 versjonen og, som er betydelig større. Men hvis du ikke har så veldig mye utstyr er slingshot 100AWelelr 200Aw en veldig grei sekk:)

Lenke til kommentar
Selv bruker jeg en slingshot 100AW; men den er nå så full at jeg må ha noe større!!

 

 

 

Tom

 

Har brukt 100AW og er enig den er litt liten, men du har jo 200 og 300 versjonen og, som er betydelig større. Men hvis du ikke har så veldig mye utstyr er slingshot 100AWelelr 200Aw en veldig grei sekk:)

 

Det er riktig - men det er en stor fordel med 100AW, og det er at den blir full før den blir tung. Tanken min er å bruke den som walkabout bag; i tillegg skal jeg ha en stor sekk av den mer normale typen, som tar alt fotoutstyret og laptopen, og litt annet småtteri.

 

Tom

Lenke til kommentar
Den sekken som Randi viser til, er en LowePro MicroTrekekr 100

Tom

Ja, riktig Tom....etter tips herfra,( bedre bilde du la inn for der kan man se inni den.) Den er fin til å oppbevare alt i, og når man reiser. Men til en kort-tur i marka tar jeg bare kamera med det objektivet jeg skal ha og tar med en liten kamera-veske i samme merke. Også kjøpt samme sted, til halve prisen enn i foto-butikk.

RandiA

Lenke til kommentar

Jeg har 400D og har et oppsett på bager jeg er veldig fornøyd med.

 

Til vanlig fotografering har jeg slingshot 100AW. Den er helt genial med tanke på at man kan ta bilder uten å ta av seg sekken. Man svinger liksom bare sekken rundt og har sikker tilgang til kameraet. Denne funksjonen bruker jeg MYE. Til vanlig fotografering bruker jeg batterigrep på 400D, noe som passer fint i 100AW. I tillegg har man plass til et teleobjektiv, blitz og en 50mm (noe som burde være nok for de fleste en god stund?) og selfølgelig lader og annet dill.

 

Til reise (backpacking) eller en liten tur i skogen tar jeg av battergigrepet og bruker en liten veske jeg kjøpte på elkjøp. Plass til 400D med 18-55 IS + 55-200 + lader. Dette er det mest kritiske utstyret.

 

Denne løsningen er jeg meget fornøyd med. Kan forøvrig anbefale battergigrep til 400D. Ikke pga bedre batterikap, men at kameraet blir mye lettere å håndtere når man skal ta "skikkelige" bilder, ikke bare turistbilder

Lenke til kommentar

Jeg har Lowepro Slingshot AW200 som jeg er meget fornøyd med. Perfekt til dagsturer, også i skauen. Meget funksjonell. Har plass til en Nikon D50 (D50 er litt større enn 400D)med Nikon 18-70 + 2-3 objektiver i tillegg (ikke plass til tunge og store teleobjektiv). Den har en lite lomme på toppen hvor det er plass til blits og annen snadder. Foran er det en mindre lomme hvor det er plass til minnebrikker etc. Den har også en "innebygget" skjermbeskytter i form av en påsydd mykt tøystykke som du kan legge over skjermen for å unngå riper fra skulderreimen. For lagring av fotoutstyret har jeg en større sekk.

Lenke til kommentar
Har omsider fått med Canon EOS 400D og er meget fornøyd. Mangler imidlertid bæreveske. Er det noen som har noen tips? Har foreløpig kun et objektiv, men vurder å utvide om ikke så lenge... :hmm:

 

Noen anbefalinger?

 

Jeg kjøpte denne jeg, for jeg ville ikke ha den så stor. Får flere objektiver og blitz og slikt i den. (I tillegg har jeg en mindre veske i samme merke, for bare kamera når jeg har det med en snartur.) Jeg har også EOS400D. (Fotovesken ble kjøpt hos Clas Ohlson langt under pris i "vanlige" butikker)

RandiA

 

 

Hva var prisen på clas ohlson da.. Er selv på jakt etter en sekk

Lenke til kommentar
Andre interessante merker er Crumpler, Tacram og Kata.

 

Mulig dette blir oppfattet som en flame ( i så tilfelle så får mods slette innlegget mitt) - men jeg personlig føler at jeg vil gjøre oppmerksom på at Kata er ett israelsk firma, som samarbeider tett med det israelske millitæret.

 

Hva har dette med trådstarterens spørsmål å gjøre?

Slike innlegg hører hjemme på helt andre nettsider!!

Lenke til kommentar
Hva har dette med trådstarterens spørsmål å gjøre?

Slike innlegg hører hjemme på helt andre nettsider!!

Tja, helt irrelevant er det ikke. Dersom trådstarter ikke ønsker å støtte visse grupper, er det jo naturlig at det trekkes frem - selv om det ikke har noe direkte med kvaliteten på produktet å gjøre.

 

For å trekke eksempelet litt lenger - dersom en kameraprodusent gir 50% av overskuddet sitt til grupper som Al-Qaida, bør ikke brukere gjøres oppmerksom på det selv om kameraet kanskje er et utmerket kamera, kanskje til og med blant de aller beste i klassen? For meg er det i hvert fall høyst relevant - jeg vil heller leve med litt dårligere kvalitet eller andre løsninger, enn å vite (evt få vite i ettertid) at jeg har støttet en organisasjon (indirekte) som jeg ikke ønsker å tilknyttes på noen måte. Dersom man likevel ønsker å støtte organisasjonen, er jo alt i orden.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Andre interessante merker er Crumpler, Tacram og Kata.

 

Mulig dette blir oppfattet som en flame ( i så tilfelle så får mods slette innlegget mitt) - men jeg personlig føler at jeg vil gjøre oppmerksom på at Kata er ett israelsk firma, som samarbeider tett med det israelske millitæret.

 

Hva har dette med trådstarterens spørsmål å gjøre?

Slike innlegg hører hjemme på helt andre nettsider!!

Jeg synes det faktisk er relevant informasjon for folk som er opptatt av slikt.

 

Tom

Lenke til kommentar

Takk for det Tom og K-ryeng, jeg er selvsagt av samme oppfatning som de to sistnevnte talere - derfor jeg la ut innlegget. For meg personlig er det helt uaktuelt å støtte Kata. Jeg selv vurderte Kata-sekk, men etter å ha lest om selskapet droppet jeg det.

 

Om andre bryr seg om informasjonen, det får bli opp til dem. Det er som sagt, kun til informasjon for dem som finner det viktig.

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Takk for det Tom og K-ryeng, jeg er selvsagt av samme oppfatning som de to sistnevnte talere - derfor jeg la ut innlegget. For meg personlig er det helt uaktuelt å støtte Kata. Jeg selv vurderte Kata-sekk, men etter å ha lest om selskapet droppet jeg det.

 

Om andre bryr seg om informasjonen, det får bli opp til dem. Det er som sagt, kun til informasjon for dem som finner det viktig.

Jeg har selv kjøpt en Kata-sekk; og hadde ikke gjort det hvis jeg var blitt oppmerksom på disse forhold før. Det er ikke bare oljefondet som bør tenke igjennom etikk osv.

 

Tom

Lenke til kommentar
Andre interessante merker er Crumpler, Tacram og Kata.

 

Mulig dette blir oppfattet som en flame ( i så tilfelle så får mods slette innlegget mitt) - men jeg personlig føler at jeg vil gjøre oppmerksom på at Kata er ett israelsk firma, som samarbeider tett med det israelske millitæret.

 

Jeg synes det er litt søkt.

Det vil si at du da ikke vil kjøpe undertøy fra Dovre hvis det viser seg at det tyske forsvaret bruker de? Eller at du ikke vil kjøpe Gore-Tex klær hvis det viser seg at det amerikanske forsvaret utvikler en miltæruniform i samarbeid med produsenten av Gore-Tex?

 

Så du kjører ikke bil heller da siden det ødelegger miljøet?

Tåpelig spør du meg.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...