Gå til innhold

Flett ny SB-22 til 199,-!


Anbefalte innlegg

På den lokale Fotoknudsenbutikken selger de SB-22 til 199,- med full garanti og i orginalembalasje! Jeg kjøpte et eksemplar til min D50 og jeg er meget positivt overrasket. Nå skal det da sies at jeg aldri har prøvd SB-400, -600 eller -800, og må bare samenligne med den interne blitzen. Ut fra prisen og resultatet mener jeg blitzen er et røverkjøp. Kjører den i A modus og blenderprioritert program på apparatet. Gleder meg til å eksprimentere med soft-box!

 

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat kjøpt denne blitsen hos Fotoknudsen på ski-storsenter (tror det var den siste) til samme pris, så det er nok ikke noe "lokalsalg".

 

Har ingen formening om hvordan denne fungerer til min D80, men for den prisen så var det bare å kjøpe for så å prøve..

 

 

EDIT: Takker forresten trådstarter for informasjonen..

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er noe FotoKnudsen har over hele linjen, jeg vet bare at det er flere i skuffen hos FotoKnudsen her på Os...

 

Bør nok fungere i modusene A og M på D80. Jeg bruker den hovedsakelig til Bounce, dvs vinklet mot tak/indirekte lys. Har feiret 3 årsdag til minstemann i dag og det ble mange fine bilder (mye pga blitzen, men og pga hyggelig lag)!

Lenke til kommentar

Har fått testet litt nå og det fungerer bra på A og M ja. Resultatene blir klart bedre en den innebygde blitsen, selvfølgelig mye grunnet muligheten for bounce til tak/vegg som du nevner..

Helt klart et røverkjøp, selv om en ikke får TTL styring..

Endret av C-angel
Lenke til kommentar

Med fare for å sette mitt gode navn og rykte på spill, linker jeg til litt info om blitzen hos denne krabaten;

http://www.kenrockwell.com/nikon/sb22.htm

 

Har fått testet litt nå og det fungerer bra på A og M ja. Resultatene blir klart bedre en den innebygde blitsen, selvfølgelig mye grunnet muligheten for bounce til tak/vegg som du nevner..

Helt klart et røverkjøp, selv om en ikke får TTL styring..

 

Men jeg ser ikke helt muligheten til bounce med den? Mener du da med tilleggsutstyr?

Lenke til kommentar
Får ikke helt til å bruke den som direkteblitz. Bildet blir lett overeksponert og oser av utbrenthet. Må nok eksprimentere med instillingene i A modus i forhold til kameraet sine innstillinger. Noen tips?

Tror nok at du bør satse på M. Sett lukkertiden på f.eks. 125 og juster blender til det du vil ha.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne blitsen på Storo til 199. Den gir naturligvis ikke TTL eller autofokus hjelpelys til Pentax K10D, men manuell og auto (fire forskjellige modi) fungerer helt utmerket. Bounce i taket for jevn belysning går som en drøm på auto.

 

Til den prisen er det fantastisk mye blits for pengene, selv om det naturligvis hadde vært behagelig å hatt auto-zoom, AF hjelpelys og TTL i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...