Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cola+laptop. Er den ferdig?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Kjæresten min presterte idag å tømme ett colaglass over laptoppen min idag. Det første jeg gjorde var å snu den på hodet, koble fra alt mulig, og legge det til tørk på badgulvet i 2-3 timer.

Da alt kjentes tørt ut, satte jeg sammen pcen, og prøvde å starte den. Det gjorde den, men skjermen var helt svart og cpu vifta gikk ikke rundt. Etter å ha skruvd på plass alt, prøvde jeg igjen, og da startet ikke maskinen i det hele tatt. Ble det kortslutning på maskinen da? Er den tapt? Og noen tips på hva jeg kan gjøre?

 

mvh,

Mr.Johansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cola er syre og i tillegg leder den størm. Sukker er også noe skikkelig herk.

 

Nytter ikke å bare tørke, du må rense maskinen, det å slå den på uten å rense den først kan forverre muligheten til å få liv i den igjen.

 

Hvis du er heldig er ikke hovedkortet ferdig, men sannsynligvis er det det. Tastaturet kan du bare glemme, og hardisken er også sikkert ødelagt om det har kommet brus inn i den. Du får vurdere om du vil bruke noe tid på å prøve å fikse dette. Du har kanskje en ulykkesforsikring eller noe du kan ta det på ?

Lenke til kommentar
Cola er syre og i tillegg leder den størm. Sukker er også noe skikkelig herk.

 

Nytter ikke å bare tørke, du må rense maskinen, det å slå den på uten å rense den først kan forverre muligheten til å få liv i den igjen.

 

Hvis du er heldig er ikke hovedkortet ferdig, men sannsynligvis er det det. Tastaturet kan du bare glemme, og hardisken er også sikkert ødelagt om det har kommet brus inn i den. Du får vurdere om du vil bruke noe tid på å prøve å fikse dette. Du har kanskje en ulykkesforsikring eller noe du kan ta det på ?

Ja, det tenker jeg også. Har ikke noe håp for maskin som helhet lengre, men hadde håpet at harddisken enda lever. Skulla ha hatt ut litt skole-stuff, og litt annet..

Har dessverre ikke forsikring, men tenkte jeg skulle skaffe meg idiot-forsikring, og melde den om en måned or so. Litt scam må til.

Lenke til kommentar
Cola er syre og i tillegg leder den størm. Sukker er også noe skikkelig herk.

 

Nytter ikke å bare tørke, du må rense maskinen, det å slå den på uten å rense den først kan forverre muligheten til å få liv i den igjen.

 

Hvis du er heldig er ikke hovedkortet ferdig, men sannsynligvis er det det. Tastaturet kan du bare glemme, og hardisken er også sikkert ødelagt om det har kommet brus inn i den. Du får vurdere om du vil bruke noe tid på å prøve å fikse dette. Du har kanskje en ulykkesforsikring eller noe du kan ta det på ?

Ja, det tenker jeg også. Har ikke noe håp for maskin som helhet lengre, men hadde håpet at harddisken enda lever. Skulla ha hatt ut litt skole-stuff, og litt annet..

Har dessverre ikke forsikring, men tenkte jeg skulle skaffe meg idiot-forsikring, og melde den om en måned or so. Litt scam må til.

Tviler di fikser det, de som forsikkrer vil vel se at produktet er ok før de forsikkrer det?, lever disken til noen som kan ta ut data eller gjør det selv.

Det er ikke vanskelig, bare koble til i din stasjonære, en overgang er vel kanskje nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...