Gå til innhold

Hvilket HK for nye 45nm prosessor?


longbow

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenkte å kjøpe ny pc når de nye Quad prosessorene slippes (og håper det blir snart).

Hvilke hovedkort anbefaler dere da, som er kompatibel med disse cpuene.

 

- Jeg har ikke planer om å overklokke pcen, tror det blir nok kraft rett ut av eska... (og kommer nok til å merke store forskjeller fra min xp2100 som jeg har nå:p)

 

- Har lyst til å kjøre Raid0.

 

- Innebygget nettverk er ikke nødvendig

- Innebygget lydkort er et pluss.

 

Av grafikkort så er jeg enda i tvil om jeg skal kjøre Crossfire eller SLI etterhvert, men kommer kun til å kjøpe 1 skjermkort nå, og sikkert geforce siden dette er best alene.

 

Så det jeg ønsker er er bra hovedkort; som oppfyller mine "krav".

Pris: ca 1000, til 1500.

 

Har dere noen brennhete tips, så si ifra:=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøre SLI (nVidia) framover er det bare nVidia sine 780i og 750i brikkesett som er reelt aktuelle.

 

Tilgjengelige 780i kort

Tilgjengelige 750i kort

 

Ut fra det jeg har lest ser det ut til at EVGA har de beste kortene.

 

Det er nok noen av kortene med 650i og 680i brikkesett som også kan håndtere 45 nm Core 2, men da må man sjekke CPU-støtte for hvert enkelt kort.

 

For CF er utvalget langt større, og bedre HK jevnt over. X38 er det aktuelle brikkesettet her.

Hovedkort med X38.

 

Gigabyte, ASUS, Abit er alle gode nok HK. Foxconn likes av mange.

 

Ellers har alle HK i dag innebygd lyd og nettverkskort. Gigabyte nettverk er standard, og har vært det i mange år. 2 stk nettverksporter er vanlig i de litt dyrere korta. Raid er også mer eller mindre standard over SATA portene, men vær klar over at det ikke er vanlig med mer enn 1 IDE/PATA i dag.

Lenke til kommentar

Takk for godt svar!

 

Er det slik at det kommer x48 hk ut snart?

- i såfall, hva skiller x48 fra x38?

 

Må se litt på skjermkort og hvilke kort som bruker mest strøm, hvilke som er varmest osv (merke), før jeg velger utgangspunkt.(vil unngå veldig varme og dermed bråkete virfter).

Lenke til kommentar
Takk for godt svar!

 

Er det slik at det kommer x48 hk ut snart?

- i såfall, hva skiller x48 fra x38?

 

Må se litt på skjermkort og hvilke kort som bruker mest strøm, hvilke som er varmest osv (merke), før jeg velger utgangspunkt.(vil unngå veldig varme og dermed bråkete virfter).

 

Finnes ikke vifter på noen av HK som er angitt. Strømforbruk og varmeutvikling er det ikke store forskjellen på.

Lenke til kommentar
Takk for godt svar!

 

Er det slik at det kommer x48 hk ut snart?

- i såfall, hva skiller x48 fra x38?

 

Må se litt på skjermkort og hvilke kort som bruker mest strøm, hvilke som er varmest osv (merke), før jeg velger utgangspunkt.(vil unngå veldig varme og dermed bråkete virfter).

 

 

Hei

 

x48 kommer i løpet av januar såvidt jeg har skjønt. Største forskjellen i forhold til x38 er offisiell støtte for FSB på 1600MHz. Ikke store forskjeller altså, mange mener den ikke er vært prishoppet.

 

Skal du går for Crossfire er vel HD3850 og HD3870 sikre valg for skjermkort.

 

Evt et 8800GT, ser et par av kortene er nede i 1600kr i noen nettbutikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...