Gå til innhold

Hvilket keyboard skal jeg velge?


Drittsekken

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg M-Audio Keystation 61es, men når jeg var i butikken hadde de ikke det inne, men jeg ble anbefalt Behringer UMX49 U-Control.

 

Hva er jeg ute etter:

- Er usikker på om jeg trenger 61 tangenter, men det hadde vært gøy.

- Ser at UMX49 har en del kontroller, disse kan jeg vel bruke til å velge instrument med og diverse ting i Cubase? Det er jo kjekt.

- Det ser ikke ut til at UMX49 har semi-veide tangenter slik som Keystation 61. Tror egentlig at dette gjør at jeg velger Keystation.

 

Hvordan er Behringer på keyboards vs M-Audio?

Har hørt noe om at Behringer ikke er noe tess på keyboard.

 

Bør vel ta hintet da jeg ikke har hørt om noen som har et Behringer keyboard.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd Behringers midikeyboard. Fordelen med dette er flere kontrollere (fint å ha hvis du vil kontrollere soft-synther, dog ikke nødvendig for enhver). Jeg har prøvd tangentene på Keystation 61es. Synes de var svært gode til prisen. Hvis du vil ha semi-veide tangenter, men færre tangenter kan M-Audio Axiom 49 være et alternativ. Der får du også flere kontrollere pluss trommetriggere, men prisen er til gjengjeld høyere. Ellers er CME U-key et alternativ http://www.musikborsen.no/frameset.aspx?ar...178069&fm=1 Har ikke prøvd den, kanskje noen andre her som har?

Lenke til kommentar

Takker

 

Jeg lurer vel mest på hvor mye vekt jeg bør legge på semi-veide tangenter, er dette mye bedre å spille på?

 

Det med kontroller på keybardet er ikke så nødvendig siden jeg kommer til å bruke det på PCen og kan vel like gjerne styre dette der.

 

Axiom har jeg sett på før, har veldig lyst på den, men den koster litt mer enn jeg hadde tenkt meg nå.

 

Tror nok jeg går for Keystation 61 es, skal prøve det når de får det inn i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...