Gå til innhold

Transparecy i Adobe Premiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne få en logo til å suse over den eksistrende videoen min. Tenkte at det er ganske greit å lage hvis jeg putter inn bildefiler (tekst med gjennomsiktig bakgrunn) slik at kun teksten på bildet vil synes....

nå har imidlertidig min versjon av adobe premiere 6.5 problemer med å importere gif filer av en eller annen merkelig grunn. Nå skal jo TIF filer også kunne støtte dette med (transparecy), vet ikke om man kan gjøre slik at premiere klarer å støtte slike filer...

andre måter å til det at tekst fyker over skjermen (har teksten som bildet, litt spesiell tekst som man ikke kan lage i premiere)....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan jo prøve...men vet prøvde så å si alle formater premiere støttet i går...

tror det er noe muffens med min windows versjon som gjør at ikke premiere klarer gif filer...(lukker seg bare hvis jeg vil importere gif)

Skrevet

drit i gif.

T3h clue er f.eks å lage logoen din i psd/jpg, med hvit/svart/gul bakgrunn. Lag bakgrunnen i EN farge, så du får en slik bluescreenfunksjon, eller noe slikt.

Ta å importer bildet inn i Premiere, og legg det der logoen skal komme inn (altså på en annen videotrack) Så merker du begge klippa, og trykker ctrl-g.

Så velger du du et eller annet, tror det var noe med black eller white.. Du finner det ut, kommer du deg dit klarer du resten..

Skrevet

Ingen grunn til å lage bakgrunn... Premiere kan importere .psd individuelle layers, og kan også bruke alpha-kanalene som man kan lagre i .tif filer. Dersom du f.eks. har lagret logoen i tif og lagret med transparency, legger du bare bildet på videospor 2 eller høyere og setter bildet til å bruke alpha channel som transparency. Mye bedre enn å bruke chroma-type keys som blue/greenscreen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...