Gå til innhold

Informasjon angående import av PS3 - *LES førstepost*


Luchy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Nei, du trenger ingen form for omformer. Jeg kjøpte PS3 40GB i USA, når jeg kom til norge var det bare å finne fram en strømkabel som du bruker i PC-en og koble rett til strømnettet.

 

Nå skal jeg ikke mase altså, men på min står det "120V - 3A", så som dere sikkert skjønner er det litt skummelt å plugge den inn her hjemme. Den er akkurat kjøpt i USA - jeg vet ikke om Sony endrer slikt fra tid til annen? Should I?

Lenke til kommentar

Ja, da var det meg..

Jeg har noen småting jeg lurer på angående kjøp av PS3 fra USA:

 

1: PS3 er regionsfri når det gjelder spill, men ikke Blu-Ray filmer. Mitt spørsmål er da, hva med vanlig DVD-er? Om jeg har en vanlig DVD kjøpt i norge, vil den kunne spilles av på en PS3 fra USA?

 

2: Funderer på om jeg skal kjøpe 80GB modellen, for den har emulator-chippen, som gjør at PS3 er bakoverkompatibel med PS1 og PS2 spill. Mitt spørsmål er da: I Europa er det jo PAL-spill (PS1 / PS2) som gjelder mens det i USA er NTSC som gjelder.

Vil da en PS3 med klare å emulere Europeiske spill, eller kan den da bare emulere NTSC-spill?

 

Så de av dere som har en 60 eller 80GB modell fra USA. Klarer den å emulere deres norsk-kjøpte PAL-spill?

 

3: Så var det i det hele tatt dette med PAL / NTSC. Ettersom spillene er regionsfri, så vil det jo være en eller annen form for software inne i konsollen, som bestemmer hva slags signaler den skal sende ut til tven, sant? Hvordan påvirker dette spillene fra en Amerikans PS3 i forhold til Europeisk TV?

 

Så er det andra småting jeg lurer på, men endel av dem har jeg fått svar på ved å lese igjenom tråden, tenker da på strømtilkobling f.eks.

 

 

Takker for svar.

 

Mvh Magmanthe

Endret av magmanthe
Lenke til kommentar
Ja, da var det meg..

Jeg har noen småting jeg lurer på angående kjøp av PS3 fra USA:

 

1: PS3 er regionsfri når det gjelder spill, men ikke Blu-Ray filmer. Mitt spørsmål er da, hva med vanlig DVD-er? Om jeg har en vanlig DVD kjøpt i norge, vil den kunne spilles av på en PS3 fra USA?

 

2: Funderer på om jeg skal kjøpe 80GB modellen, for den har emulator-chippen, som gjør at PS3 er bakoverkompatibel med PS1 og PS2 spill. Mitt spørsmål er da: I Europa er det jo PAL-spill (PS1 / PS2) som gjelder mens det i USA er NTSC som gjelder.

Vil da en PS3 med klare å emulere Europeiske spill, eller kan den da bare emulere NTSC-spill?

 

3: Så var det i det hele tatt dette med PAL / NTSC. Ettersom spillene er regionsfri, så vil det jo være en eller annen form for software inne i konsollen, som bestemmer hva slags signaler den skal sende ut til tven, sant? Hvordan påvirker dette spillene fra en Amerikans PS3 i forhold til Europeisk TV?

 

Så er det andra småting jeg lurer på, men endel av dem har jeg fått svar på ved å lese igjenom tråden, tenker da på strømtilkobling f.eks.

 

 

Takker for svar.

 

Mvh Magmanthe

 

1: Nei.

2:Noen

3:Har ingenting å si

Lenke til kommentar

Befinner meg for tiden i Singapore...jeg faar tak i 40 GB versjonen til ca 2300 kr og 80 GB versjonen til 3100 kr. Vil de kunne spille norske spill ( spill som er kjopt i Norge ) ?

 

Har skumlest traaden og forstaar det slik at jeg kun vil kunne spille av Asiatiske blue ray filmer? "Singapore playstationen" kjorer PAL signaler paa film og NTSC paa spill, hehe.

Lenke til kommentar
Befinner meg for tiden i Singapore...jeg faar tak i 40 GB versjonen til ca 2300 kr og 80 GB versjonen til 3100 kr. Vil de kunne spille norske spill ( spill som er kjopt i Norge ) ?

 

Har skumlest traaden og forstaar det slik at jeg kun vil kunne spille av Asiatiske blue ray filmer? "Singapore playstationen" kjorer PAL signaler paa film og NTSC paa spill, hehe.

 

 

1: Nei.

2:Noen

3:Har ingenting å si

Det har nok noe å si hvis du har en CRT Tv.

 

Blir litt forvirret her! Noen sier at spillene er regionsfrie! Da kan jeg vell kjope spill hvor som helst og bruke paa hvilken som helst playstation 3 konstoll? Uavhengig av hvor de er kjopt!?!

Lenke til kommentar

Okey, det jeg da ikke helt skjønner er.

Alle spill er sonefrie, men er ikke greie den, at selv spillene er trykt på Blu-Ray plater eller hvordan er det?

 

For om spillene er trykt/printa/skanna, jeg vet ikke jeg, men iafall, på Blu-Ray skiver, hvorfor er da spill sonefrie og filmer soneindelt?

Er ikke det er selvmotsigelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...