Gå til innhold

Ingen lyd etter formatering


Anbefalte innlegg

Nyformatert pc uten lyd

denne meldingen kom opp når jeg trykte på volumkontroll

 

"Det er ingen tilgjengelige mikserenheter.

Du kan installere mikserenheter ved å gå til kontrollpanel,

klikke skrivere og annen maskinvare og deretter legg til maskinvare."

 

lydproblemertp2.th.png

 

Der er bildet av enhetsbehandling.

Igjenn vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre og spør etter hjelp igjen.

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må nok legge inn drivere for lydkortet/onboard lydkort. Hvis vet hvilket hovedkort du har, så finner du drivere hos produsentens hjemmeside.

 

Hvis det er Realtek-chip på hovedkortet, så finner du også nyeste driver hos Realtek.

 

Har ikke peiling på hvilket lydkort jeg har.

Vet ikke hvordan et lydkort ser ut. Har kabinettet oppe nå

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du har et dedikert lydkort, eller om du bruker et lydkort som er innebygget på hovedkortet. Dette må du finne utav før du kommer videre.

 

Det er ikke verre enn å se hvor kabelen går fra høytalerne og inn i PC-en. Går den i et kort som står i en PCI-slot på hovedkortet, eller går den direkte i hovedkortet?

 

Edit: Et typisk dedikert lydkort.

Edit2: Et integrert lydkort/onboard lydkort.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Spørsmålet er om du har et dedikert lydkort, eller om du bruker et lydkort som er innebygget på hovedkortet. Dette må du finne utav før du kommer videre.

 

Det er ikke verre enn å se hvor kabelen går fra høytalerne og inn i PC-en. Går den i et kort som står i en PCI-slot på hovedkortet, eller går den direkte i hovedkortet?

 

Edit: Et typisk dedikert lydkort.

Edit2: Et integrert lydkort/onboard lydkort.

 

Det er nok Edit2 jeg har.

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig er det da en Realtek-chip på hovedkortet ditt, men det er greit å være sikker før du installerer noe. Har du ingen mulighet for å finne ut hvilket hovedkort som står i maskinen?

 

Hvis du ikke klarer å finne det ut ved å:

 

A: Se på hovedkortet

B: Sjekke kvitteringer fra når du kjøpte maskinen

C: Spørre en mer kyndig person om hjelp

 

så kan du prøve å laste ned Sisoft Sandra og bruke dette til å identifisere hovedkortet. Vanskelig å hjelpe deg når du er sparsom med informasjonen...

Lenke til kommentar
Da må du finne ut hvilket hovedkort du har.

 

Du kan finne det ut ved hjelp av S.I.W.

 

Property Value

Manufacturer First International Computer, Inc.

Model K8-800T MAX

Version PCB 1.x

Chipset Vendor VIA Technologies Inc

Chipset Model Apollo K8T800 CPU to PCI Bridge

South Bridge VT8237 PCI to ISA Bridge

SMBus VIA Technologies Inc VT8237 PCI to ISA Bridge @5000h

CPU AMD Athlon 64 3000+

Cpu Socket Socket 754 [socket A]

Processor Upgrade ZIF Socket

Max CPU Speed 3000 MHz

Lenke til kommentar
Nei, det er et VIA-chipset. Det finnes forskjellige produsenter av brikkesett til hovedkortene. Noen av disse er Nvidia (nForce), Intel, AMD og deriblant VIA.

 

Hvis du nylig har formatert er det forresten flere drivere du bør installere. Disse finner du på www.viaarena.com.

 

Hvilke drivere da?

Har installert .Net framework

windows update, nyeste grafikkkort driverne.

Lenke til kommentar

Ble usikker nå på om du behøver å legge inn 4-in-1. Den står ikke listet som et brikkesett som tar i bruk denne driveren. Samtidig er det merkelig at du ikke skulle trenge å legge inn driver til brikkesettet.

 

Vent litt før du legger inn 4-in-1, så skal jeg se om jeg finner ut noe mer. VIA's sider er elendige...

 

Edit: Herregud, øya står i veien. Du skal ha VIA Hyperion Pro Driver Package som du finner her.

 

Edit2: Fungerer nettverkskortet på maskinen? Du må eventuelt legge inn drivere til nettverkskortet også, men venter på tilbakemelding fra deg før jeg legger ut link.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Ble usikker nå på om du behøver å legge inn 4-in-1. Den står ikke listet som et brikkesett som tar i bruk denne driveren. Samtidig er det merkelig at du ikke skulle trenge å legge inn driver til brikkesettet.

 

Vent litt før du legger inn 4-in-1, så skal jeg se om jeg finner ut noe mer. VIA's sider er elendige...

 

Edit: Herregud, øya står i veien. Du skal ha VIA Hyperion Pro Driver Package som du finner her.

 

Edit2: Fungerer nettverkskortet på maskinen? Du må eventuelt legge inn drivere til nettverkskortet også, men venter på tilbakemelding fra deg før jeg legger ut link.

 

Jeg har nett så jeg regner med den fungerer, lyden på maskinen er hvertfall tilbake hurra for det!

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke jeg skal prøve å forklare en gang, men du bør gjøre dette for at PC-en skal yte optimalt, og samtidig være så stabil som mulig. Akkurat hva som skjer får noen andre svare på :p

 

En veldig forenklet forklaring er at Hyperion-driverne er programvaren for hovedkortet, på samme måte som skjermkortdriverne er programvaren for skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...