Gå til innhold

Microplex SUGER!!!!!?


Anbefalte innlegg

Måtte bare ha en overskrift som trekker folk!!!

 

Men...

 

Jeg har bestilt artic silver II og sandpapir fra http://www.microplex.no

 

Tilsammen ville dette komme på kriner 126 kroner + frakt! Dette kunne ikke være allverden siden de sendte pakken i en polstret kovolutt! ELLER?!?!

 

Jeg mottok pakkelapp fra posten i dag at jeg kunne hente en pakke på postordre fra microplex. Prisen jeg må betale er på HELE 261 KRONER ?!?!?!?!?!?!

 

Hva er dette for noe tull. litt papir og en liten tube skal koste 140 kroner å sende?

 

Er ikke det vannvittig dårlig av microplex å sende dette til meg til en pris som var over 100 % mer enn det som stod da jeg bestilte varene?!

 

Dersom de har noen avgifter har de jo rett til å informere om dette!

 

Jeg føler meg rett og slett SVINDLET! Hva burde jeg gjøre?

 

Skal snakke med de i morgen, gidder ikke betale så mye dersom det ikke er en god forklaring på dette!

 

Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står jo ganske klart på sidene deres hvor mye frakten koster, og det er jo ikke Microplex som bestemmer hvor høy den skal være. Nei, klag heller på Posten du. Posten Norge BA, hvor BA må vel stå for Bare Apekatter?

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-01-07 22:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-07 22:28, LarsC skrev:

Det står jo ganske klart på sidene deres hvor mye frakten koster, og det er jo ikke Microplex som bestemmer hvor høy den skal være. Nei, skyld det på Posten du.


 

Ja har skjønt det med posten!

 

MEN 140 kroner er ikke det litt mye likevel?

Lenke til kommentar

Jo det er alt for mye.

Microplex burde få til en slags forhånds betalings

ordning for bestillinger. De kan jo sette en grense

kun for ordrer under 500 eller noe slikt.

Det vil jo kreve litt arbeid å se at riktig betaling

er motatt for så å godkjenne ordren for sending.

 

Desuten vil jo det ta lenger tid å få greiene sine

siden banken må vente et par dager for å kunne cashe

inn rentepengene sine før overføringen er ferdig.

Lenke til kommentar

Det er ofte et problem at folk ikke gidder lese betingelsene før de bestiller.. ;o)

 

Microplex tar 70,- i faktura/oppkravsgebyr pluss frakt, frakt for et brev på 350gr er 22,- = totalt 92,-

Du betaler dermed helt sikkert for mye. :smile:

 

En annen ting er om Microplex har lagt opp slik at du fysisk må godta betingelsene før du bestiller, om de ikke har gjort det har du faktisk ingen plikt til å hente ut denne sendingen siden du ikke har godtatt noen betingelser (som for øvrig ligger godt skjult). ;o)

Lenke til kommentar

jepp, dessverre din egen feil. Personlig synes jeg Microplex eier hardt. De to gangene jeg ahr bestilt, har pakken vært fremme på to dager, og med innholdet inntakt.

 

Komplett derrimot er noen h0r3r. Bestilte noe der på lørdagen, og nå på tirsdag er ordren fortsatt ikke behandlet. Livet uten pc er hardt, men har rukket å pløye meg gjennom ringenes herre en gang til da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 01:59, Rusmusa skrev:

Det er ofte et problem at folk ikke gidder lese betingelsene før de bestiller.. ;o)


Microplex tar 70,- i faktura/oppkravsgebyr pluss frakt, frakt for et brev på 350gr er 22,- = totalt 92,-

Du betaler dermed helt sikkert for mye. :smile:


En annen ting er om Microplex har lagt opp slik at du fysisk må godta betingelsene før du bestiller, om de ikke har gjort det har du faktisk ingen plikt til å hente ut denne sendingen siden du ikke har godtatt noen betingelser (som for øvrig ligger godt skjult). ;o)


 

Microplex sender sikker med servicepakke, og da er nok portoen riktig.

De ultrafå gangene folk bestiller en tube med arctic silver og sandpapir tror jeg ikke er god nok grunn til å skrive om hele deres økonomisystem slik at det skal muliggjøre forskuddsbetaling.

 

Men det burde være allmenn kjent at postoppkrav koster 44,- og porto i Norge er grisedyrt, så enter biter du i eplet og bestiller fra microplex, eller så er det jo fullt mulig å bruke Google eller Yahoo og finne frem til en annen webshop som sender på forskudd eller som tar kort(www.netconnection.no og www.3dfxcool).. Da slipper du jo unna med 8,50 i porto eller noe sånt..

 

Hadde du sent mail til microplex i tillegg, så kunne de sikkert ordnet det, men i stedet er det du som driter i å lese leveringsbetingelsene og kommer hit og syter etterpå... En smule barnslig synes jeg.. Men det er min mening.

Lenke til kommentar

Quote:


PanzerFaust skrev (2002-01-08 17:24):

jepp, dessverre din egen feil. Personlig synes jeg Microplex eier hardt. De to gangene jeg ahr bestilt, har pakken vært fremme på to dager, og med innholdet inntakt.


Komplett derrimot er noen h0r3r. Bestilte noe der på lørdagen, og nå på tirsdag er ordren fortsatt ikke behandlet. Livet uten pc er hardt, men har rukket å pløye meg gjennom ringenes herre en gang til da :smile:


 

Bestilte en 3com switsh i 13 tida i går hos Komplett.

Klokka 13 i dag kom postmannen inn på kontoret mitt med pakken.

Hvis ikke det er kjapt så vet ikke jeg.

 

tre :grin: :grin: :grin: til Komplett

Lenke til kommentar

(Med frykt for å spor LITT av...)

 

Det er jo litt merkelig at de fleste webshoper ikke gir deg mulighet til å forskuddsbetale. Hadde man kunnet brukt VISA, Mastercard, ja til og med nettbank kunne man sluppet det irriterende oppkravsgebyret. Det er jo en sak for Hardware.no:

En liten utfordring til alle nettbutikker om "støtte" for forskuddsbetaling.

 

Det hadde vært noe det :smile:

 

Anyhow... that's just my two coins worth

Lenke til kommentar

Flere burde lært av netconnection.no mulig det er fordi de er nye, men de tar både VISA og Mastercard.

 

Til MP's forsvar kan det jo sies at folk burde følge med litt selv, oppkrav inntil 10kg som pakke koster jo uansett ca 140,-

PS; de kunne ihvertfall sendt det som brevoppkrav 90,-, men da er det ikke forsikret, har man rutiner så har man det.

 

Dette er ingens feil, det er bare slik det er, eller jo kanskje posten kunne kula'n litt

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-08 18:00, Miniguru skrev:

Bestilte en 3com switsh i 13 tida i går hos Komplett.

Klokka 13 i dag kom postmannen inn på kontoret mitt med pakken.

Hvis ikke det er kjapt så vet ikke jeg.


tre
:grin:
:grin:
:grin:
til Komplett


 

 

 

Jeg har også gode erfaringer med Komplett. Bestilte en haug med deler for et års tid siden, og det tok 36 timer fra ordren ble lagt inn til varene ble levert. Det kan man ikke klage på! Når det gjelder Microplex, bestilte jeg diverse deler sent søndag kveld. Iflg Postens sporingsinformasjon, ble ordren innlevert kl 19 i går kveld. I dag kl 13 ble den sortert her i Stavanger, men å få den ut på postkontoret i dag - det klarte ikke Posten! Fraktomkostningene aner jeg ikke hva blir, men pakken er på over 25 kilo, så det blir vel ikke så lite tenker jeg....... Anyway; Pluss til Komplett og Microplex og minus til Posten fra min side!

 

_________________

Chieftec DA01SLD Servertower, 340W PSU

Abit KT7 Raid

AMD Duron 800MHz@920MHz@1,7V

NC1957 CPU-kjøler, 2xPapst kab.

256 Mb SDRAM PC133

IBM 75GXP 45 GB

Matrox G450 32MB DuelHead

W2k/SP2 + W98se

 

[ Denne Melding var redigert av: sircam på 2002-01-09 00:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Det er jo litt merkelig at de fleste webshoper ikke gir deg mulighet til å forskuddsbetale. Hadde man kunnet brukt VISA, Mastercard, ja til og med nettbank kunne man sluppet det irriterende oppkravsgebyret. Det er jo en sak for Hardware.no:

En liten utfordring til alle nettbutikker om "støtte" for forskuddsbetaling.



 

VISA/Mastercard er dyrt å ha og det krever en del oppfølging, å sjekke nettbank krever enda mer oppfølging. Mer utgifter/jobb for butikkene = dyrere varer. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-09 17:05, Rusmusa skrev:

Quote:



Det er jo litt merkelig at de fleste webshoper ikke gir deg mulighet til å forskuddsbetale. Hadde man kunnet brukt VISA, Mastercard, ja til og med nettbank kunne man sluppet det irriterende oppkravsgebyret. Det er jo en sak for Hardware.no:

En liten utfordring til alle nettbutikker om "støtte" for forskuddsbetaling.



 

VISA/Mastercard er dyrt å ha og det krever en del oppfølging, å sjekke nettbank krever enda mer oppfølging. Mer utgifter/jobb for butikkene = dyrere varer. :smile:

 

De 2,4 %'ene som VISA skal ha i gebyr overstiger ikke ekspedisjonsgebyret til Microplex dersom man ikke bestiller for tusenvis av kroner, og da dekker avansen deres inn gebyret allikevel.. Og jeg tror nok at det har en viss tiltrekningskraft å kunne tilby betaling pr. VISA for å slippe unna oppkravsgebyret.

 

Å følge opp at oppkravsbeløpet kommer inn krever vel ikke noe særlig mer oppfølging enn det gjør å sjekke VISA kvitteringene som ukentlig dukker opp, så det er en dårlig unnskyldning. Men jeg er enig at det krever mer oppfølging for forskuddsbetaling..

 

Bottomline: VISA eller MasterCard bør ikke føre til høyere priser..!!

Lenke til kommentar

Bestilte 2 80mm vifter, en rund ATA66/100 kabel og noen stripps. I handle vogna stod det at varene jeg hadde bestilt kom på 370,-.

Fikk hentelapp 3 dager senere, 500,-...

ARGH... Nå får jeg ikke lønn før den 30. så jeg kan ikke betale :sad:

 

Har aldri opplevd makan til frakt gebyr...

Datorbutiken har i alle fall litt rimligere frakt, 70-80,- eller.no -> og de sender fra sverige!!!!!

 

Norway is a strange country IMO...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...