Gå til innhold

Spørsmål ang. diverse Sony LCD-TV.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ny på dette forumet.

 

Jeg jobber deltid i en større elektronikkjede og har planer om å bruke fordelene som ansatt på å kjøpe meg et TV. Sånn rent design og bildemessig så har jeg et godt øye til Sony sine fjernsynsapparat. Jeg ser for meg en størrelse på 32" til 37" og en pris på rundt 8.000,-, men det blir jo alltid budsjettsprekk :roll:

 

1:1 pixelmapping og godt TV-bilde er viktig. Ser lite fotball, så 100Hz er kanskje ikke så viktig. Eier ingen spillemaskin og kommer trolig ikke til å kjøpe en.

 

Har kikket meg blind på forskjellige TVer så nå trenger jeg litt input fra dere. Mine erfaringer begrenser seg til å ha sett på dem i butikken, så hvis noen har erfaringer med noen av de aktuelle modellene så vil jeg være takknemlig.

 

Mest sannsynlig så kommer TVet til å bli koblet opp til en dvd-spiller via HDMI, en bærbar PC med både VGA og DVI utgang og hva enn fremtidige utleiere tilbyr av TV-signal.

 

De modellene jeg foreløpig har kikket på er:

 

KDL37P3000 ca: 8.500,-

KDL32D3000 ca: 11.000,-

KDL32D2810 ca: 7.200,-

KDL32S2800 ca: 7.200,-

 

Dette er prisene jeg får dem for på jobb. Har lyst på 37". Er vant med 32" CRT fra før av, så det frister å gå opp et hakk i størrelse. KDL32D3000 er et knallgodt fjernsyn, men dessverre ganske dyrt. Hvor mye dårligere er f.eks KDL32D2810? Er det bare 100Hz som skiller? TVene på veggen på jobb er ikke stilt inn noe mer enn fabrikkinnstillingene og det er umulig å få maks ut av dem all den tid belysningen er slik som den er i en butikk. Det er derfor jeg ønsker erfaringer fra Sony eiere. Kjøper jeg et TV fra jobben til innkjøpspris, så har jeg dessverre ikke muligheten til 30-dagers angrefrist. Derfor er det viktig at jeg er sikker når jeg først kjøper.

 

Hva 1:1 pixelmapping angår, så har jeg ikke funnet ut om det støttes av alle apparatene.

 

Ellers så er det andre alternativer. Jobben min er store på Samsung (Expert) og jeg kan få gode priser på både R89 serien og M87 serien. Også er det Panasonic sin TX32LXD70 som vant testen i Lyd&Bilde for en liten stund siden.

 

Hjelp en som har blitt blind av å stirre på 100 TVer hver dag :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jo Expert noen helt sinnsyke høye priser på sony tver av en eller annen grunn.

Uansett ville jeg helt klart valgt KDL32D3000 (Den får du hos alle de største nettbutikkene til ca 9000,- ,komplett hadde den til 7995 for ett par ukers tid siden, men har nå gått opp i pris :( ).

Siden du heller ikke har angrefrist på kjøp fra jobben ville jeg valgt å kjøpe den fra nettbutikk (just in case).

KDL32D3000 er den beste 32" til sony (den beste 32" på markedet forøvrig).

 

Når det gjelder KDL32D2810 så er den en modell som kun kjeder fører, finns ikke noe offisiell info på sony's sider angående denne, men regner med att den ikke har 10 bit panelet da den også mangler 100Hz.

Uansett om det ser fotball eller ikke gir sonys 100Hz bedre bilder på de fleste SD sendinger, deriblant analog kabel.

Er visst en av de beste 100Hz systemene i dag.

Problemet med Panasonic sin TX32LXD70 er att man ikke kan skru 100Hz funksjonen av hvis man ønsker det, noe som for min del gjør den tv'en helt uaktuell, samt att man ikke kan lagre sepparate bildeinnstillinger for hver signalkilde.

 

Jeg har vært på utkikk etter nye tv en god stund nå og mitt valg falt på 32D3000 (har nettopp bestilt).

Jeg vurderte også 40", men dette gir alt for dårlig bildekvalitet på vanlige tv signaler etter min smak, dette pluss att jeg kun sitter ca 2 m fra tv'en.

 

Min erfaring er att samsung har høy feilprosent på tv'ene sine i motsetning til sony.

 

Sony fikk også utrolig bra omtale hos http://www.hdtvtest.co.uk en side som jeg stoler mye på.

Blant brukerne på denne siden ble den kåret til årets beste 32" LCD med hele 50% av stemmene, noe som lover bra :thumbup:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...