Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ingen matlyst, og evt kur mot hoste?


Vannfrisk

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg hostet en del, og hatt høy feber. Men nå kjenner jeg at jeg er på bedringens vei. De siste dagene har jeg ikke spist mer enn ett måltid pr. dag. Nå når jeg begynner å føle meg bedre, så blir jeg kvalm bare av å tenke på mat. Jeg er ikke direkte sulten, men vet jeg bør få i meg litt mat. Jeg begynner å føle meg svak og sliten. Det er særlig tanken på noe søtt som gjør meg kvalm. Nå tenker jeg kanskje litt i de ekstreme baner, men ser for meg at dette kan bli til noe mer alvorlig etterhvert hvis jeg ikke klarer å få helt kontroll snart. Hva i all verden bør gjøres? Er det noen spesiell mat som kan virke mot kvalme? Kanskje noe dere bruker å spise etter fylla? Det er i alle fall slik kvalme jeg føler.

 

For å slå to fluer i en smekk; noen gode råd mot ekstrem hoste? Jeg sliter med å sove på grunn av den, og hostesaft smaker grusomt, i tillegg til at jeg ikke føler den hjelper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv noe lignende som du beskriver, bare at jeg var annerledes syk (har skjedd meg to ganger). Den ene gangen spiste jeg ingenting på to døgn, og nesten ingenting det aller første døgnet (før de to). Så magesekken krympa jo og jeg hadde absolutt ingen matlyst etterpå, mat gjorde meg uvel og ingenting fristet spesielt.

Beste tipset jeg kan gi deg er egentlig å spise hva som helst du skulle få lyst på. Uansett om det er det mest usunne butikken klarer å selge deg, kjøp det og ha det i deg! Magen din trenger å "komme igang" igjen, og da trenger den noe neddi der.

 

Kanskje du kan ta deg en tur på butikken, gå litt rundt og se om det er noe som virker mer tiltrekkende enn noe annet!

Ellers, drikk så ikke magen din er tom hvertfall.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...