Pho3nix Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Jeg driver å setter opp en kalkulator som inneholder kun addering. Dette er det jeg har gjort så langt: #include <iostream> #include <conio.h> #include <consul.h> #include <string> using namespace std; int main { < Her får jeg feil cout << " skriv tallene du vil addere " ; { double a; double b; double c; case "+": cin >> a >> b; c= a + b; cout << "Summen ble " << c << endl; break; } return 0; } Feilen jeg får er: Line 11 - msg: invalid function declaration
GeirGrusom Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Du har ikke definert funksjonen riktig. Les om funksjonsdefinisjoner. int main(int argc, char** argv) Alle funksjoner må ha parantes, enten den tar parameter eller ikke, ellers vil compileren tro at dette er en variabel.
Pho3nix Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Svaret sa meg ingenting. Men jeg fant ut svaret på en anna måte. Måtte legge til () etter int main, og fjerne break. Da funka det.
Dead_Rabbit Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Det var akkurat det GeirGrusom sa. Det lønner seg forøvrig å lese feilmeldingen kompilatoren gir. Stort tydeligere enn "Line 11 - msg: invalid function declaration" kan du ikke forvente at en datamaskin blir.
Pho3nix Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Det var akkurat det GeirGrusom sa.Det lønner seg forøvrig å lese feilmeldingen kompilatoren gir. Stort tydeligere enn "Line 11 - msg: invalid function declaration" kan du ikke forvente at en datamaskin blir. hehe, var helt noe anna enn den feilmeldinga sa som var feilen, så ikke vits å høre på hva som står der. Eller var ihvertfall helt feil linje.
abcd423417984 Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Går du på fagskolen i gjøvik? Synes det ser svært likt ut. Isåfall antar jeg dette er en oblig
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Det var akkurat det GeirGrusom sa.Det lønner seg forøvrig å lese feilmeldingen kompilatoren gir. Stort tydeligere enn "Line 11 - msg: invalid function declaration" kan du ikke forvente at en datamaskin blir. hehe, var helt noe anna enn den feilmeldinga sa som var feilen, så ikke vits å høre på hva som står der. Eller var ihvertfall helt feil linje. Det var ikke feil linje, og feilen var akkurat det du rettet på Grunnen til at den stoppet på akkurat den linjen, var fordi den forventet at det skulle komme et semikolon, men fikk istedet en krøllparantes, og da må det være en funksjon og ikke en variabel, men funksjonen manglet parantes, og da er det en missdefinert funksjon. Derfor ville den ikke kompilere, og derfor stoppet den der den gjorde. Synes at feilmeldingen forklarer hva som er galt helt fint, eneste grunnen til at du ikke forstod hva som var galt, er at du ikke kan funksjonsdefinisjoner. Break er feil, fordi det er ikke satt inne i ett while, for eller switch kontekst. Selvom { } ikke er akkurat feil sånn du har satt dem inne i funksjonen, forteller det meg at du kanskje har missforstått noen ting. Det ser ut som du skal ha en switch, men du bruker string ("+") istedet for char('+'), og du henter ikke inn informasjon om hva slags tegn brukeren trykker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå