Gå til innhold

Produsenter som legger til ny funksjonalitet i firmware?


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å laste ned noe Nikon-programvare (ViexNX) her om dagen (bare for å se, bruker vanligvis Lightroom), og da oppdaget jeg at programmet Picture Control Utility la seg inn. Dette brukes visst til å legge inn egne kurver i kameraet.

 

Så tenkte jeg at jeg skulle teste det på min D80, men la merke til at kameraene som IKKE var støttet (fritt etter hukommelsen) var: D2-serien, D200, D80, D70, D70s, D50, D40 og D40x! Da er det jo egentlig bare D3 og D300 som er støttet.

 

Derfor er mitt spørsmål til forumet: Hvordan er de andre kameraprodusentene på å lage ny firmware og la folk få nye funksjoner på kameraene sine uten å kjøpe nytt kamera?

 

Jeg synes å huske at Nikon var bedre før (D70/D70s), og det ryktes at Pentax er bra på firmwareoppdateringer som brukerne ønsker. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så tenkte jeg at jeg skulle teste det på min D80, men la merke til at kameraene som IKKE var støttet (fritt etter hukommelsen) var: D2-serien, D200, D80, D70, D70s, D50, D40 og D40x! Da er det jo egentlig bare D3 og D300 som er støttet.
Tja, D1-serien og D100 er ikke med i listen i hvert fall...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...