Gå til innhold

Partisjon problemer (NTFS)


jaco

Anbefalte innlegg

Hei, etter jeg hadde Windows Vista kjørende på disken oppstod det noe krøll når jeg skulle legge inn Windows XP igjen. Nå er windows disken brått D: og alt mulig disken C:

 

Jeg lurer på om noen her vet om jeg kan få gjort om det her uten å mått formatere HELE disken? For det er så utrolig mye på den ene partisjonen jeg ikke kan miste. Har ikke tilgang til dvd brenner eller en annen disk og slenge det over på.

 

Jeg har faktisk prøv å endre i windows under disk behandling, men det fungerer ikke.

 

 

Håper noen kan hjelpe. Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... det er så utrolig mye på den ene partisjonen jeg ikke kan miste. Har ikke tilgang til dvd brenner eller en annen disk og slenge det over på.

Høres ut som du ikke har tenkt på at disker kan gå i stykker. Hvis man har viktige filer så man ha backup.

Kjøp deg en ny disk og installer Windows på den, så har du løst problemet.

Bare husk at du ikke kobler til den gamle disken før etter at Windows er installert på den nye, ellers får du samme problemet igjen.

Lenke til kommentar
... det er så utrolig mye på den ene partisjonen jeg ikke kan miste. Har ikke tilgang til dvd brenner eller en annen disk og slenge det over på.

Høres ut som du ikke har tenkt på at disker kan gå i stykker. Hvis man har viktige filer så man ha backup.

Kjøp deg en ny disk og installer Windows på den, så har du løst problemet.

Bare husk at du ikke kobler til den gamle disken før etter at Windows er installert på den nye, ellers får du samme problemet igjen.

 

Joda sant nok.

Lenke til kommentar
Har det noe å si at partisjonen med winxp heter D istedenfor C.

 

For å svare meg selv, så har jeg funnet ut nå at det lønner seg å installere på C, mange progaremmer foretrekker det ved installering.

 

Du kan prøve å bruk partion magic til å bytte stasjons bokstav, men du må regne med at ting kanskje ikke fungerer etterpå.

Lenke til kommentar
Har det noe å si at partisjonen med winxp heter D istedenfor C.

 

For å svare meg selv, så har jeg funnet ut nå at det lønner seg å installere på C, mange progaremmer foretrekker det ved installering.

 

Du kan prøve å bruk partion magic til å bytte stasjons bokstav, men du må regne med at ting kanskje ikke fungerer etterpå.

 

Du er inne på noe der, akkurat derfor jeg liker å ha operativsystemet på C: disken. Ikke at det har noe spess annen betydning. Men liker å ha litt system på akkurat det der. Virker bare feil for meg å ha windows på D:

 

men jeg får ordne meg en ny disk, også få ordnet dette her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...