Gå til innhold

Noen spørsmål om førstegangstjeneste vs. universitet


HowCome

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et litt "komplisert" spørsmål, men håper jeg når frem med meningen.

 

Sånn jeg har forstått det, så kan man utsette førstegangstjenesten hvis man ønsker å studere rett etter videregående. Og det ønsker jeg. Men hvis jeg har sagt til forsvaret at jeg ikke vil inn før jeg er ferdig med studiene, og får godkjent dette - hva skjer hvis jeg ikke kommer inn på linjen jeg ønsket? Kan jeg da etter å ha fått avslag spørre om å få førstegangstjenesten, eller vil dette året bli helt ubrukelig?

 

Er det mulig å melde seg på til førstegangstjeneste etter å vite opptaksresultatene fra universitet samme året?

Endret av above_trutth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OT :

Når du er ferdig med 5år og skal søke på jobb med kontaktene du skaffet under masteren

og er klar for 500k i året så suger det baller å begynne i militæret og miste kontaktene med arbeidsmiljøet.

Jeg ville ha blitt ferdig med militæret først.

Og om 5 år kanskje damefronten/hus osv er annerledes sånn at militæret passer enda dårligere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enig med War. Dessuten er det greit for mange å få seg et lite avbrekk, skjønt ikke alle deler denne oppfatningen.

 

Du må alltids spørre VPV om dette lar seg gjøre, men det kan vel ikke garanteres. De har vært ganske behjelpelige med meg, jeg sendte mail og spurte om jeg var planlagt innkalt, hvorpå de svarte at de ville ha meg inn januar 2008. Jeg svarte så at jeg ville helst inn juli 2007, evt. juli 2008 hvis ikke dette lot seg gjøre (dette spurte jeg da om i slutten av april). Da fikk jeg valget mellom juli eller september 2007. Tre måneders varsel altså.

 

Om det lar seg gjøre å komme inn i hui og hast tviler jeg litt på, men om du bestemmer deg allerede nå for når du selv ønsker å dra inn, er du nok på den sikre siden. Jeg vil ikke si noe helt sikkert, men anbefaler deg heller å spørre VPV selv.

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...