Gå til innhold

Replay- Rome Total War


Anbefalte innlegg

Noen som fortsatt spiller Rome Total War? Klarte selv å ødelegge hele opplevelsen for 1 år siden ved å bruke juksekoder, men plukket det opp for litt siden og rundet det med Julii uten noe juks (litt stolt - Hard/Hard).

 

Nå har jeg begynt med Parthia, og jeg liker motstanden jeg får fra Egypt og Scythia. Armenia banket jeg ned i støvlene, og Selucid Empire har ikke sjans mot hesteskytterne mine. Egypt klarte likevel nettopp å drepe den beste generalen min...7 stjerners eller noe nært det (flaks for dem, men jeg vant kampen).

 

Hvis noen har spilt som Parthia, så lurer jeg på om det blir veldig enkelt etterhvert som man tar bort Egypt og Scythia, siden det er ingen andre som kan gjøre motstand imot Horse Archers. (?)

 

Og jeg gleder meg veldig til kamp mot Romerne :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Parthia er vel en av de enkleste nasjonene å spille. Husket jeg "rushet" Egypt tidlig i spillet og resten var da plankekjøring. Har du elefanter og unngår autocombat så vinner du garantert alle større slag.

Ja, gav opp. Ble så kjedelig i lengden. Ble jeg angrepet av en større makt, og gikk tom for piler kunne jeg bare løpe fra fienden hele resten av kampen. Sluttet fort og startet som grekerne. THIS IS SPARTAAAAAAAAA

 

Skaffer Medieval 2 TW snart. Fant ut at laptop'n min faktisk er sterk nok til å spille den på over "Recommended".

 

:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
je spiller fremdeles rome ( pcen klarer ikke medieval 2).

er kjempemoro:)

har unlocka alle factionsa, spiller som macedon på medium/medium.

er meget underholdene

 

hvordan klarte du å unlocke macedonia? har prøvde kjempelenge å unlocke de, men så kom jo MTW2 ut, så da ga jeg opp :p hvor mange factions vant du med? någen spesielle? har vanskelighetsgrad noe å si?

Lenke til kommentar

Du må tukle i en konfigurasjonsfil (husker ikke navnet på sparket, kan vel kanskje gi deg det i morgen). Der kan du sette status for hver faction: open (per default Julii, Brutii, Scipii), unlockable (som Gaul, Egypt, Greeks) og locked (som Macedon, Scythians, SPQR). Så kan du bare flytte navn over fra den ene kategorien til den andre, men jeg anbefaler ikke å unlocke SPQR (det bugger heftig). Alle de andre kan du gjøre hva du vil med.

 

Rome er kjempefestlig (har hatt det mye gøy med det spillet). Men Seleucids er imba. I alle fall hvis du overlever early game. Alle elefantene, det beste infanteriet (silver shields > spartans, sånn er det bare), og to av de beste kavaleri-enhetene i spillet (companion cavalry og cataphracts).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rome: Total War - ingen over, ingen ved siden av.

 

Jeg tror aldri Total War klarer å reprodusere magien med Rome: Total War. Har allerede rundet det utallige ganger, og jeg blir aldri lei. Det eneste jeg synes er litt synd er at målet med spillet er å bli keiser. Jeg synes det har vært bedre om vi heller skulle ha beskyttet republikken.

 

Det er godt å se at det ikke bare er jeg som bare spiller R:TW :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvordan klarte du å unlocke macedonia? har prøvde kjempelenge å unlocke de, men så kom jo MTW2 ut, så da ga jeg opp :p hvor mange factions vant du med? någen spesielle? har vanskelighetsgrad noe å si?
Om du ser øverst i kategorien er det 2 annonseringer. En FAQ for Rome Total War og en FAQ for Medieval 2: Total War, de er veldig informative og er laget av Shicca. I guiden for Rome Total War finner du svaret på spørsmålet ditt ;)

 

Når det gjelder trådens emne her er det definitivt ingen spillopplevelse som har slått den første gangen jeg satte meg ned med Rome Total War, noe særlig med gjensynsglede har jeg dessverre ikke fått oppleve enda, men det er et veldig bra spill og personlig synes jeg følelsen forsvant med "Barbarian Invasion". En av grunnene til lite gjensyn er på grunn av stadige problemer med PCene her i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...