Gå til innhold

Fra Fat32 til NTFS - tapes data?


Anbefalte innlegg

Har en ekstern harddisk som kjører på Fat32-systemet, og jeg skulle gjerne hatt denne over på NTFS grunnet filer større enn 4GB. Jeg driver å ripper dvd-filmer for å kunne lage kopier til bruk i bil og som ungene kan "herje" med uten at jeg får hjerte i halsen. I det henseende skulle harddisken min hatt NTFS, men det er så sykt mye data der (bl.a. alle bildene jeg har tatt).

 

Mitt spørsmål er om man kan endre system uten at data forsvinner? Gjør ikke dette om det ikke er 100% sikkert :no:

 

Takk.

 

 

 

Hauper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelp. Jeg har en annen ekstern harddisk, så jeg får se om det er plass til noe av dataene på denne. Tar over det jeg trenger og prøver først å konvertere. Går ikke dette får jeg heller formatere.

 

Bildene blir uansett også lagret eksternt da jeg har kjøpt lagringsplass hos Telsys, så de har jeg heldigvis veldig god kontroll på ;) Men det er jo andre ting jeg ikke vil miste, og min lagringskonto hos Telsys er ikke den største :)

 

 

 

Hauper

Lenke til kommentar

CONVERT volume /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X]

 

volume Specifies the drive letter (followed by a colon),

mount point, or volume name.

/FS:NTFS Specifies that the volume is to be converted to NTFS.

/V Specifies that Convert should be run in verbose mode.

/CvtArea:filename

Specifies a contiguous file in the root directory to be

the place holder for NTFS system files.

/NoSecurity Specifies the converted files and directories security

settings to be accessible by everyone.

/X Forces the volume to dismount first if necessary.

All opened handles to the volume would then be invalid.

 

Sånn gjør du det. Dersom du er superparanoid kan du jo ta en backup til en annen ekstern disk eller?

Lenke til kommentar

Så sann her da med andre ord, hvis stasjonen legger seg på E??

 

CONVERT E:/FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X]

 

Eller er det noe mer jeg skal endre på når jeg setter det inn i command? for da skriver jeg det helt slik det står nå;) og det med klammene?? skal jeg ha de der??

 

ja, jeg har jo mulighet til å få lånt meg en ekstern harddisk til, men dersom det er høyst få tillfeller, så er vel ikke det noe vits i?

 

:thumbup::thumbup:

Endret av hagengutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...