Gjest Slettet+129837 Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 hei.. mitt problem at når jeg prøver å koble til online media via windows media center så får jeg denne meldingen at jeg trenger en lydkodek som kanskje kan lastes ned fra internet...feil meldingen var: """"-1072885605:Det kreves en lydkodek for å spille av denne filen. Klikk Hjelp på web for å finne ut om denne kodeken er tilgjengelig for nedlasting fra World Wide Web. """" er det noen som kan hjelpe meg med å finne denne lydkodeken som det er snakk om?? min windows visjon: windows vista home premium
Neddo Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Bruker K-Lite Mega Codec på PC-en min, har vista ultimate og har ikkje hatt noke problem med media center
Magic Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Bruker K-Lite Mega Codec på PC-en min, har vista ultimate og har ikkje hatt noke problem med media center Så det funker til deg å se tvnorge nett-tv på windows media center?
Gjest Slettet+129837 Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 jeg lasta den ned men den virket ikke, så jeg slettet den
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 VLC vil ikkje ha noko å seie for Media Center, ettersom det er ein avspelar som bruker eigne, interne, codecar. Andre program bruker ikkje VLC. Det er umogeleg å seie kva lydkodek som trengst utan å vite kva slags fil det er snakk om. Eg kan sjølvsagt gjette blindt, og anbefale installasjon av ffdshow, som kan dekode ganske mange ulike lydformat, men eg kan ikkje garantere at det vil fungere.
Gjest Slettet+129837 Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 hvis du har kjøpt en pc med windows vista som har media center så kan du gå på online media og tvnorge, da vil den be deg om oppdatering med etter det får jeg en feilkode som står i første tråden
traggarth Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Jeg har samme problemet Noen som kan hjelpe ? har prøvd flere forskjellige codecer, k-lite mega pack oxo ffdshow til liten nytte:-(
tk394585 Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 er det noen som kan hjelpe meg med å finne denne lydkodeken som det er snakk om??min windows visjon: windows vista home premium Jeg bruker K-lite Codec pack. Har til nå ikke funnet noen lyd/video-filer jeg ikke kan avspille. K-Lite finner du her.
Tore Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Det må da finnes en løsning på dette vel.? Får ikke sett noen online videoer overhode, nrk, tvnorge, osv... Finner ingen informasjon om feilkoden... windows dritt...
JohndoeMAKT Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Men har du satt at ffdshow skal dekode Windows Media ?
Tore Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 (endret) Og hvor & hvordan gjør man det.? har installert ffdshow... Men makan til rotete kodec grensesnitt har jeg aldri sett.. Endret 12. juli 2008 av Scorpioen84
JohndoeMAKT Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Rotete? http://www.programmigratis.biz/FFDShow-MPE...o-Decoder_3.png Jeg syntes det er veldig bra mtp. at det sikkert er over hundre forskjellige innstillinger der. I screenshottet over ser du listen over FOURCCs ffshow kan dekode og hvilken innstilling hver står på. I listen finner du WMA7, WMA8, WMV7, WMV8 og andre Microsoftcodecs som på default står til "dissabled", altså at ffdshow ikke tar seg av dekodingen.
Tore Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 Alt er nå aktivert i ffdshow, restartet pc, oppdatert windows (vista home premium), oppdatert lydkort osv... Virker som en feil i media center... Kommer ikke opp noen dialogboks jeg skal trykke "Ja" i....
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Muligens dersom du legger inn WMF 11 manuelt. 32 bit : http://spackfish.com/wmfdist11.zip 64 bit : http://spackfish.com/wmfdist11-64.exe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå