Gå til innhold

AM2 hk, hvilket anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det på tide å begynne å tenke på å oppgradere maskina igjenn.

 

Det neste oppsette mitt skal bestå av

 

CPU AMD Athlon 64 X2 6000+ (evt 6400)

RAM OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel

GPU ett eller annet 8800GT kort (SLI når lommeboka tillater det)

 

Det jeg da lurer på er hvilket HK vil dere annbefale meg?

 

Er det noe merkbarforskjell mellom vanlig PCIe og PCIe 2.0?

 

 

Lars Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal du ikke ha AMD. Gå heller for et Intelsystem, for eks en Dual Core Pentium E2160, den koster i overkant av 500 kroner og klokker lett til 3ghz, mer ytelse for prisen er vanskelig å finne - den er helt overlegen alt AMD kan hoste opp når det gjelder pris/ytelse.

Ellers har jo Intel ganske mange andre spennende prosessorer hvis du går opp litt i pris.

Lenke til kommentar

Da må du nesten gå for et Nforce hovedkort, styr unna 650i/680i, sats på et 750i kort som f.eks Asus P5N-D.

Hvis du ikke skal kjøre SLI er Intelbaserte hovedkort et bedre valg, mindre problemer med dem, særlig med varmeutvikling og generelle problemer, spesielt med overklokking, men 750i/780i er betydelig bedre enn sine eldre "søsken"

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Her viser det seg at AMD har prosessorer som kan klokkes, de har grafer der det både er AMD og Intel CPU, i endel øvelser var ikkje Intel spesielt sterk heller :!:

Her er hovedkortet de brukte, OK sprekker vel budsjettet på 2K for CPU og MB med en hundrings eller to, men skal man bygge ny maskin ville eg valgt av de siste modellene, AM2+ for AMD eller X35/38 for Intel, Intel har litt nye ting i ermet, men ingen hovedkort i salg nå kan brukes med de nye prosessorene...

Lenke til kommentar
Intel har litt nye ting i ermet, men ingen hovedkort i salg nå kan brukes med de nye prosessorene...

Javel.....? for de fleste vil de nye 45nm Penrynbaserte cpuene holde lenge - de er uansett grusomt overlegent alt AMD har for øyeblikket og i nærmeste framtid, selv uten overklokking.

 

Og selv om du skal ha flaks og klokke en X2 til 3.2 - hva hjelper det? Intel´s Core 2 arkitektur er bedtydelig raskere pr. mhz og en E2160 klarer 3.2ghz med ett hovedkort til 500kroner...

 

For øyeblikket ligger AMD en generasjon etter - akkurat som Intel gjorde for to år siden. AMD har dessverre hvilt litt for lenge.... Phenom regner jeg ikke med en gang - sånn som den er nå (B2 stepping m/TLB bug) er den en fullstendig flopp.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...