Gå til innhold

Nytt kompaktkamera maks 3000


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal ha nytt kompaktkamera, med et budsjett på maks 3000.

Har sett en del på tester og lignende men er ikke sikker på om jeg har funnet "mitt" kamera enda.

 

Noen ting som er viktig for meg:

- God Makro

- Lite støy

- Kompakt (får låne fatterns D50 når jeg trenger det, så vil ha et som er lett å ta med og ikke tar stor plass)

- Rask fokus/oppstart

- Bildestabilisator er ikke et minus

- Mulighet for manuelle innstillinger

 

Okey nå har det seg slik at jeg har fått et gavekort på expert, som jeg har tenkt å bruke sammen med litt ekstra cash, så dersom kameraet i tillegg er mulig å få kjøpt på expert hadde det vært utmerket. Men det må nevnes at dette ikke er et krav, men hadde vært en bonus.

 

Så til de kameraene jeg har sett litt på:

Casio Exilim Zoom EX-Z1200

i_313337-564x376.jpg

 

Canon PowerShot A720 IS

i_345025-564x376.jpg

 

Samsung NV15

samsung_nv8_3q-564x376.jpg

 

 

 

Må bare få sagt at jeg vurderer ikke kun disse, men dette er de jeg har sett litt på, dersom dere mener et annet kamera passer bedre til mine behov/ønsker så kom med forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter siste taler. Dog, hvis trangen til et mindre og mer sexy kamera likevel skulle ta overhånd (du sa det skulle være kompakt) har jeg en liten anbefaling når det gjelder de to øvrige alternativene: Velg heller småbrødrene NV8 eller EX-Z1080/(1050).

 

Leser man andres tester av NV15/NV20 i sammenheng med Akams omtale av NV8 synes det for meg som om å betale for de ekstra megapikslene blir å betale for mer støy, noe som ikke akkurat er positivt for bildekvaliteten. Sensorstørrelse. objektiv, og øvrige egenskaper er forøvrig akkurat den samme på NV8 og 8MP er ærlig talt (IMHO) nok. Det samme gjelder EX-Z1200 vs EX-Z10x0, hvor de som har testet begge later til å være av den oppfatning at 'vinninga går opp i spinninga' med ISO-begrensningene på førstnevnte (max 400) som er innført for å holde støyen (grunnet den økte oppløsningen) under kontroll.

 

Prisforskjellen mener jeg er bedre brukt på ekstra batteri, veske, fotoutskrifter eller annet utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...