Gå til innhold

ny 22" LCD


wiak

Anbefalte innlegg

noen anbefalinger?

vil bli brukt til TV Serier og Spill (World in Conflict, Team Fortress 2)

veffal 700:1 contrast, minimum 8ms!

 

har sett på

BenQ FP222WH

HP W2707H

Syncmaster 225BW

Syncmaster 226BW

Acer P223W

 

men hvilken

noen som har en av disse og hvordan er den? ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

226BW er nok et sikkert kjøp. Selv om det finnes ulike paneler, kom en test fram til at den fortsatt var et bra kjøp. Du kan konfigurere den til å bli [k]nesten[/k] like bra. Slenger ved testen som viser forskjellene mellom panelene.

 

Jeg prøver også å finne en bra 22" skjerm nå for tiden. Skjermen jeg ser etter skal bli brukt til film og spill. Budsjett på max 2500kr. Med meg står valget mellom 4 skjermer;

Asus WV222U - Finner ingen tester på denne. Er rimlig og ser bra ut.

Samsung 226CW - Denne skjermen er en delux versjon av 226BW. Den har S panelet. Er litt dyrere ...

Iiyama ProLite E2201W - En skjerm kåret til den beste skjermen til spilling. Ok pris, ser bra ut.

Samsung 226BW - Selvfølgelig en kandidat. overkomlig pris, men har "problemet" med panelene.

 

Her er en test av mange 22" lcd skjermer.

 

LGen nevnt av Hugo_Hardnuts er ikke HW`s anbefalinger og er sikkert dårligere enn 226BW da?

 

Ikke lett å bestemme seg, men jeg tror jeg "safer`n" med en 226CW. Hvis du finner noen brae tester elns, må du linke her! :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk Acer P223W i desember og er godt fornøyd med disse.

 

Eneste ankepunktet er at de kanskje er litt for lyssterke samt at den ene skjermen har lys i kantene når bildet skal være sort (men jeg har ikke tatt meg bryet med å reklamere pga dette).

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 2 stk Acer P223W i desember og er godt fornøyd med disse.

 

Eneste ankepunktet er at de kanskje er litt for lyssterke samt at den ene skjermen har lys i kantene når bildet skal være sort (men jeg har ikke tatt meg bryet med å reklamere pga dette).

 

Det er denne du mener? -jeg kikket litt på 19" og 20" versjonene og syntes de så pene ut, men har ikke fått demonstrert dem ennå.

 

Hvordan er Acer P223W i 3D, desktopbruk, foto mm?

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 2 stk Acer P223W i desember og er godt fornøyd med disse.

 

Eneste ankepunktet er at de kanskje er litt for lyssterke samt at den ene skjermen har lys i kantene når bildet skal være sort (men jeg har ikke tatt meg bryet med å reklamere pga dette).

 

Det er denne du mener? -jeg kikket litt på 19" og 20" versjonene og syntes de så pene ut, men har ikke fått demonstrert dem ennå.

 

Hvordan er Acer P223W i 3D, desktopbruk, foto mm?

 

Ja, det er den skjermen. Kjøpte på Elprice.

 

Jeg synes den fungerer ypperlig til det jeg bruker den til - surfing, programmering, tv-titting og spilling (bilspill).

Lenke til kommentar
Asus VW222u er like bra som logitech l226wtq (ikke mulig å se forskjell side-by-side) og jeg har sett folk sammenligne BW226 og l226wtq, og de sier at lg'en er best. så da synes jeg det er tydelig hvilken skjerm som gir mest for pengene.

trur du har en KJEMPE stor skriveleif et ste etter "er like bra som"

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Fikk min 226BW i går (fra Netshop), aner ikke hvilket panel. Men jeg ser at jeg umiddelbart kommer til å få problemer med størrelsen. Skjermen er alt for stor for oppløsningen, og det er rett og slett ubehagelig å se på den. Tror jeg dumper denne og går for en 20"...

Du stilte oppløsningen til 1680*1050, med mindre du sitter 20cm fra skjermen er ikke oppløsningen ubehagelig.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Viewsonic VX2255wmb, kjøpte den nylig og etter timesvis med filmer, Crysis og CoD4 synes jeg den rett og slett er veldig bra. Fargegjengivelse og kontrast er nær sagt perfekt. Null merkbart etterslep også, så ikke føl at du må kjøpe en med 2ms til spilling, 5ms på denne funker også helt fint. Eneste minuset er at det er litt baklys rundt hele skjermen, men KUN når bildet er svart. Vises ikke i det hele tatt ellers.

Angrer ikke et sekund på kjøpet, anbefales :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...