Gå til innhold

KJøre Raid på 2x 300gb disker som er brukt.


Anbefalte innlegg

Jeg lurte bare på om jeg kan sette opp raid på 2 disker som har en god del filer allerede? tenkte jeg skulle kjøre en raid modus som får hardiskene mine til å kjøre som 1, men tørr ikke gjøre det før jeg vet at jeg kan gjøre det utenom å måte tømme de helt..hvis jeg må det så må en del arbeid gjøres :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trengte ikke å tømme mine disker. Men det har vel kanskje med oppsettet å gjøre...

Når jeg satt en disk opp som JBOD, forsvant ingenting. Tilsynelatende ikke med raid1 heller, fra den ene disken vel og merke. Men det kan kanskje være forkjell på ting..

Lenke til kommentar
Jeg trengte ikke å tømme mine disker. Men det har vel kanskje med oppsettet å gjøre...

Når jeg satt en disk opp som JBOD, forsvant ingenting. Tilsynelatende ikke med raid1 heller, fra den ene disken vel og merke. Men det kan kanskje være forkjell på ting..

 

JBOD er ikkje raid. Har man en hardware raid kontroller må raidet bygges, og alt slettes. Kjører man software raid, så kan det nok gå ann å få til raid-1 uten å slette innholdet på den ene disken.

 

Men å kjøre raid-0, da må alt slettes først. Dette fordi raid-0 skriver litt på hver harddisk.

 

JBOD betyr: Just a Bunch Of Disks :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Jeg trengte ikke å tømme mine disker. Men det har vel kanskje med oppsettet å gjøre...

Når jeg satt en disk opp som JBOD, forsvant ingenting. Tilsynelatende ikke med raid1 heller, fra den ene disken vel og merke. Men det kan kanskje være forkjell på ting..

 

JBOD er ikkje raid. Har man en hardware raid kontroller må raidet bygges, og alt slettes. Kjører man software raid, så kan det nok gå ann å få til raid-1 uten å slette innholdet på den ene disken.

 

Men å kjøre raid-0, da må alt slettes først. Dette fordi raid-0 skriver litt på hver harddisk.

 

JBOD betyr: Just a Bunch Of Disks :)

 

Jeg fikk i alle fall alt av filer fra mine disker inn i ett oppsett med raid, uten å brenne eller bruke ekstern HDD. Blir litt smålei når jeg ser så bastante svar hele tiden, når virkeligheten ikke er i tråd med påstandene. :thumbdown:

 

Til trådstarter, hva er intensjonen din med raidet egentlig? At alt skal se ut som en stor HDD, raskere databehandling eller økt sikkerhet? Var litt tvetydig slik du beskrev det innledningsvis. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk i alle fall alt av filer fra mine disker inn i ett oppsett med raid, uten å brenne eller bruke ekstern HDD. Blir litt smålei når jeg ser så bastante svar hele tiden, når virkeligheten ikke er i tråd med påstandene.

 

 

Du har jo ikkje sagt om det var hardware eller software raid du gjorde, og du sa heller ikkje hvordan du satt opp raidet. Det var ikkje noe bastant i svaret mitt, men en forklaring.

 

Forklar litt om hvordan du satt opp raidene dine du, så oppklarer det nok en god del :)

Lenke til kommentar
Jeg fikk i alle fall alt av filer fra mine disker inn i ett oppsett med raid, uten å brenne eller bruke ekstern HDD. Blir litt smålei når jeg ser så bastante svar hele tiden, når virkeligheten ikke er i tråd med påstandene.

 

 

Du har jo ikkje sagt om det var hardware eller software raid du gjorde, og du sa heller ikkje hvordan du satt opp raidet. Det var ikkje noe bastant i svaret mitt, men en forklaring.

 

Forklar litt om hvordan du satt opp raidene dine du, så oppklarer det nok en god del :)

 

Hvordan jeg satt opp mine raid.

 

Hva er forskjellen da? Hvis man f.eks setter opp to fulle 300Gb spanning med en hardware kontroller, må de formateres for at de skal dukke opp noe sted??

 

Det med bastante svar var mest myntet på Shoxx tilbakemelding...

Endret av Cerv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...