Gå til innhold

Problemer med HP bærbar, HP og Netshop


Anbefalte innlegg

Som jeg sa tidligere her: Boot opp en Linux Live-CD og forsøk litt filoverføring derfra. Da får du i det minste isolert feilen bedre. Hvis det faktisk er en hardware-feil har du ihvertfall mye tyngre "skyts" overfor HP.

 

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

 

Brenn på CD, start opp og prøv filoverføring. Har du en ca forklaring, har aldri brukt linux før :)

Ja, er ingen kløpper på Linux selv, men prøv dette:

 

1) Last ned et CD image fra f.eks. Ubuntu.

2) Brenn dette til CD med et passende brenneprogram. Pass på å brenne Image, ikke bare å brenne fila til CD.

3) Start PC-en med CD-en i. Trykk en eller annen knapp for Boot Menu, og velg CD-en. Evt velg å boote fra CD i BIOS.

4) Vent noen minutter mens systemet starter opp.

5) Du skal nå få en login-meny med brukernavn og passord. For Ubuntu tror jeg det er "ubuntu" og "ubuntu", eller ikke noe i det hele tatt. Står sikkert noe info på starten.

 

6) Hvis du får logget inn ( :p ) befinner du deg nå på desktopen. Herfra må du prøve deg litt frem, for jeg har ikke i hodet hvordan det ser ut. Det skal være relativt enkelt å åpne noe alla Network, og så skrive inn adressen til et share på en filserver, eller annen maskin, på nettverket. Så er det bare å overføre litt frem og tilbake. Tror du får lese-aksess til Windows-partisjonen også, så du kan kjøre over noen store filer derfra, f.eks.

 

Selv om du ikke har prøvd Linux før, så tror jeg du er såpass oppegående at du klarer dette noenlunde greit. Ting begynner å bli ganske brukervennlige i Linux også. :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg sittet med Ubuntu siden 22:00. Jeg får konstante feilmeldinger om at den ikke kan mounte, og jeg har søkt etter feilmeldingen og liknende ting som jeg opplever, de løsningene jeg finner hjelper ikke. Mount problemet er så gammelt at en visste om det i 2004, men komplimering av ny linux aner jeg ikke noe om.

 

 

For de som eventuelt ikke tror meg, så er det en annen som har prøvd å hjelpe meg over msn, som kanskje kan garantere for at jeg snakker sant...

 

 

Edit:

Da har jeg formatert disken, lagt inn SP1 + oppdatering fra MS som sa det skulle bli inntil 15% bedre overføringshastighet. Resultatet nå er at hastigheten som før var rundt 5 mb i sekundet, nå bare er 1,35 mb. Dette er en fullstendig blank! maskin nå, ikke noe dilldall fra min side, bare updates fra MS og Hp.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Da har jeg sittet med Ubuntu siden 22:00. Jeg får konstante feilmeldinger om at den ikke kan mounte, og jeg har søkt etter feilmeldingen og liknende ting som jeg opplever, de løsningene jeg finner hjelper ikke. Mount problemet er så gammelt at en visste om det i 2004, men komplimering av ny linux aner jeg ikke noe om.

Dvs, du får ikke bootet i det hele tatt? Da vet jeg ikke, dessverre. :(

 

Da har jeg formatert disken, lagt inn SP1 + oppdatering fra MS som sa det skulle bli inntil 15% bedre overføringshastighet. Resultatet nå er at hastigheten som før var rundt 5 mb i sekundet, nå bare er 1,35 mb. Dette er en fullstendig blank! maskin nå, ikke noe dilldall fra min side, bare updates fra MS og Hp.

Huff..

Lenke til kommentar
Jeg kommer så langt at Unbuntu sier systemet har en eller flere feil. SP1 og speed fiks ordnet ikke maskinen, ei heller hp sine egne updates.

 

Har du fast ip eller dhcp? Hvilken router har du?

 

Har Linksys sin wr400 eller noe tror jeg. Husker ikke modellen, men er en grå router med n-draft, beregnet for business, ikke konsument. Server har fast ip, men alle andre får via dhcp mener jeg.

 

 

etter samtale med ansvarlige hos CRT i dag, så ble besøket fra HP gratis i første omgang, dermed er jeg villig til å prøve.

Jeg har allerede prøvd SP1 og hotfixen for dette problemet, med resultat at hastigheten droppet til 1 mb i sekundet. Tok faktisk bilder av dette.

 

Jeg skal uansett bestille meg en X60 tablet og nytt nettverksutstyr for å få dette helt riktig i dag, så da blir det mer å teste mot.

 

 

Edit2;

Forsåvidt sier Hp det som dette:

Det neste steget er å teste tilsvarende maskin, med samme oppsett. Er det feil eller problemer med bildet (vistabildet) som fulgte med min eller deres, eventuell hardwaren, så vil de ta steg, men de er like i blinde som meg.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...