Gå til innhold

Kan sensorbar stå opp ned?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja heng den i vei, gjør ingen ting. Kabelen fra sensorbaren er bare for strøm og motar eller sender ingen informasjon. Sensorbaren er faktisk ikke i nærheten av en sensor men som det er sagt tidligere, en lyskilde med 4 lysdioder som sender ut IR lys som IR kameraet i Wiimoten plukker opp.

 

Bare husk å gå inn i menyen på Wiien å stille inn at sensorbaren befinner seg under skjermen istede for over.

Lenke til kommentar

Jeg bare tipper, men jeg vil tro at den ikke står på hele tiden, og at den får et signal fra konsollen når den skal slå seg av/på. Dermed kan den ikke stå for langt unna.

 

Forresten, takk for linken. Jeg irriterer meg litt over at den medfølgende sensorbar'en ikke har lang nok rekkevidde til at jeg kan lene meg godt tilbake i sofaen. Inntil nå var jeg ikke klar over at det er mulig å bytte den ut.

Lenke til kommentar
Litt OT, men hvorfor står det at DENNE sensorbaren kan maks. være 7 meter fra konsollen, hvis den ikke har noen kommunikasjon med den?

 

Som Bradbury sier,den står ikke på hele tiden, den slår seg på når Wiien slår seg på, den slår seg derimot ikke av med det samme Wiien slår seg av, det er en tidsinnstilling som man kan sette til at den slak f.eks. slå seg av etter 3 timer.

 

Lenke til kommentar
Litt OT, men hvorfor står det at DENNE sensorbaren kan maks. være 7 meter fra konsollen, hvis den ikke har noen kommunikasjon med den?

 

Som Bradbury sier,den står ikke på hele tiden, den slår seg på når Wiien slår seg på, den slår seg derimot ikke av med det samme Wiien slår seg av, det er en tidsinnstilling som man kan sette til at den slak f.eks. slå seg av etter 3 timer.

 

 

Har ikke noe med det å gjøre. Grunnen til at det er en maksimal rekkevidde er at Wiimoten krever en viss eksponering av de infrarøde lampene for å kunne opperere med presisjonen den skal.

 

@Trykketor: Hva med å kaste sensorbaren og heller gå til innkjøp av noen telys? Gjør samme jobben :!:

Lenke til kommentar
Litt OT, men hvorfor står det at DENNE sensorbaren kan maks. være 7 meter fra konsollen, hvis den ikke har noen kommunikasjon med den?

 

Fordi Modnet har gjort en sylskarp på leggen? Det er ingen kommunikasjon mellom Sensorbaren og Wii og det er heller ikke noe kommunikasjons muligheter mellom sensorbaren og Wii enheten ettersom jeg har hørt. Sensorbaren er 4 lysdioder som Wiimotens IR kamera plukker opp og lokaliserer hvor du "peker" og hvor nært/langt fra sensorbaren kontrollen er. Om du tar med deg Wiimoten og sensorbaren er rekkevidden kun begrenset av rekkevidden på Bluetooth enheten i Wii konsollen.

 

I tiden før slike små addons til Wii kom, brukte små modderne å ta et par batteri og koble ledningen til dem slik at de fikk en trådløs sensorbar. Så kom denne da som er "ferdigmoddet", trenger bare klaske batteriene i og sette den på toppen av TVen, eller under. Funker perfekt for dem som har et lærret og vil ikke ha Wii'en klasket mitt i hele hærligheten.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en bra sensorbar? Den må ha en rekkevidde på MINST 5 meter, men helst mer. Så bør den se litt bra ut.

 

Du kan faktisk lage din egen senorsbar. Sensorbaren har ingen kommunikasjon med Wii, den er bare koblet til for strøm.

 

Det er lys sensorene som remoten reagerer til og sender videre til Wii'en.

 

Guide her:

 

http://doctabu.livejournal.com/64758.html

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale en bra sensorbar? Den må ha en rekkevidde på MINST 5 meter, men helst mer. Så bør den se litt bra ut.

 

Du kan faktisk lage din egen senorsbar. Sensorbaren har ingen kommunikasjon med Wii, den er bare koblet til for strøm.

 

Det er lys sensorene som remoten reagerer til og sender videre til Wii'en.

 

Guide her:

 

http://doctabu.livejournal.com/64758.html

 

Jeg betaler heller litt for å slippe.. Spesielt med tanke på "looks".

Lenke til kommentar
Har ikke noe med det å gjøre. Grunnen til at det er en maksimal rekkevidde er at Wiimoten krever en viss eksponering av de infrarøde lampene for å kunne opperere med presisjonen den skal.

Prøv å heng med i timen. Vi snakket om avstanden fra sensorbar til konsoll.

 

Det er nok du som må henge med i timen kamerat. Se i posten jeg quota da ...

Lenke til kommentar

Skal vi oppsummere?

 

Mr. ve linker til en trådløs sensorbar og lurer på hvorfor det er oppgitt en maks avstand fra konsoll til sensorbar når disse to i utgangspunktet ikke kommuniserer med hverandre.

 

I neste innlegg gjetter jeg at det det har en sammenheng med at konsollen forteller når sensorbaren skal slå seg av og på.

 

PsykoRage retter på meg og sier at sensorbar kun slår seg på ut ifra signal fra konsollen.

 

Så viser du din manglende leseevne ved å si at maksavstanden er der fordi Wiimoten mottar signal fra sensorbar.

 

 

Det er for så vidt riktig det du sier, men vi (Mr. ve, jeg og PsykoRage) snakket om avstanden fra konsoll til sensorbar.

Lenke til kommentar

For å vri tråden inn på topicen igjen.

 

Denne sensorbaren skulle oppfylle kravene til trådløs sensorbar. Om du derimot planlegger å sitte mer enn 8 meter fra sensorbaren så må jeg spørre hvilket monster av en TV er det du har samt hvilken monsterstue står dette i?

 

Og skulle 8 meter være for lite er det bare å flytte baren med deg og sett den der du trenger det. Den baren jeg linker til er forøvrig "kompatibel" med Nintendo's egen bar stand så da kan du eventuelt sette den på en krakk og få opp til 100 meters avstand (som vistnok er hva bluetooth rekkevidden er på).

Lenke til kommentar
For å vri tråden inn på topicen igjen.

 

Denne sensorbaren skulle oppfylle kravene til trådløs sensorbar. Om du derimot planlegger å sitte mer enn 8 meter fra sensorbaren så må jeg spørre hvilket monster av en TV er det du har samt hvilken monsterstue står dette i?

 

Og skulle 8 meter være for lite er det bare å flytte baren med deg og sett den der du trenger det. Den baren jeg linker til er forøvrig "kompatibel" med Nintendo's egen bar stand så da kan du eventuelt sette den på en krakk og få opp til 100 meters avstand (som vistnok er hva bluetooth rekkevidden er på).

 

Takker for svar. Har sjekka den ut, men lurte på om folk faktisk hadde erfaringer med en trådløs sensorbar. Men ble allikevel til at jeg gikk for den..

 

Har PJ, og sitter en 4-5m fra lerret/sensorbar, og ligger nå på gulvet når jeg spiller for å få skikkelig "kontakt". Skal en som sitter litt skrått for sensorbar spille, blir det fort over 5m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...