Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stikkende smerte i Hjertet


mau5trap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som flere har nevnt allerede så er smerten dere kjenner IKKE i hjertet men en krampe i brystmusklene. Det er helt normalt og helt ufarlig. Prøv å ta noen push ups neste gang du får dem så vil de gå bort.

Det er en god del folk som opplever dette og blir redde men det er altså SÅ OG SI alltid bare krampe i brystmusklene.

Av og til kan det også hende at hjertet faktisk slår litt uregelmessig, men det kjennes altså ikke helt slik ut og er sjeldnere og er OGSÅ helt ufarlig.

 

Jeg vet ikke om dere har ignorert de som har skrevet dette fordi dere ikke tror på dem eller fordi det er et kjedelig svar, men hvis dere er ute etter å finne ut av hva smerten kommer av så vet dere det altså nå.

Det er undelig at de som har gått til lege med det ikke har fått høre det, men det er jo mulig de ikke tør å si noe i tilfelle det faktisk skulle være noe eller så kan det hende de ikke har gjort leksene sine.

Lenke til kommentar
Som flere har nevnt allerede så er smerten dere kjenner IKKE i hjertet men en krampe i brystmusklene. Det er helt normalt og helt ufarlig. Prøv å ta noen push ups neste gang du får dem så vil de gå bort.

Det er en god del folk som opplever dette og blir redde men det er altså SÅ OG SI alltid bare krampe i brystmusklene.

Av og til kan det også hende at hjertet faktisk slår litt uregelmessig, men det kjennes altså ikke helt slik ut og er sjeldnere og er OGSÅ helt ufarlig.

 

Jeg vet ikke om dere har ignorert de som har skrevet dette fordi dere ikke tror på dem eller fordi det er et kjedelig svar, men hvis dere er ute etter å finne ut av hva smerten kommer av så vet dere det altså nå.

Det er undelig at de som har gått til lege med det ikke har fått høre det, men det er jo mulig de ikke tør å si noe i tilfelle det faktisk skulle være noe eller så kan det hende de ikke har gjort leksene sine.

Det som er med slike ting som denne saken, er at du ikke kan si "dette er det, ingen ting å bry seg om".

 

Du kan ikke med sikkerhet vita at det er akkuratt det du sier det er. For alt du vet så kan det være noe helt annet. Det kan godt være helt ufarlig, men sjangsen er der for at det er noe alvorlig.

 

Derfor sier jeg at slike ting som smerte i brystet, alltid er vært en tur til legen.

Lenke til kommentar
Må si som skygress: Jess, det er ikke bare meg! Jeg har fått noen rare blikk i blandt når jeg plutselig har gått ned i knestående for så å komme med et lite kvalt smertehyl. Men det går alltid raskt over!

Det er ikkje så jævlig smerte...

 

Neida, ikke sånn at jeg tror jeg skal dø, men når det stikker brått og uventet kommer det jo selfølgelig en reaksjon. I min pysete verden i hvertfall. ;) Muskelkramper i brystet kan jeg godt skjønne. Har også opplevd skjikkelig smerte i brystet som gjorde det vanskelig å puste, og dette varte lenge! Fant ut at det var også helt ufarlig og skyldtes musklene i brystkassa. De hadde trekt seg sammen pga, stressende situasjoner ol.

Lenke til kommentar
Er smerten markant lokalisert til venstre side av brystet?

 

Jepp. alltid Venstre side.

 

 

 

 

Som flere har nevnt allerede så er smerten dere kjenner IKKE i hjertet men en krampe i brystmusklene. Det er helt normalt og helt ufarlig. Prøv å ta noen push ups neste gang du får dem så vil de gå bort.

Det er en god del folk som opplever dette og blir redde men det er altså SÅ OG SI alltid bare krampe i brystmusklene.

Av og til kan det også hende at hjertet faktisk slår litt uregelmessig, men det kjennes altså ikke helt slik ut og er sjeldnere og er OGSÅ helt ufarlig.

 

Jeg vet ikke om dere har ignorert de som har skrevet dette fordi dere ikke tror på dem eller fordi det er et kjedelig svar, men hvis dere er ute etter å finne ut av hva smerten kommer av så vet dere det altså nå.

Det er undelig at de som har gått til lege med det ikke har fått høre det, men det er jo mulig de ikke tør å si noe i tilfelle det faktisk skulle være noe eller så kan det hende de ikke har gjort leksene sine.

 

 

 

 

Litt rart at det alltid er på venstre side, akuratt der hjertet sitter da :)

Lenke til kommentar

Har det jeg også, det var skremmende til å begynne med, gikk til legen, som mente at det var brystmuskelen, og at jeg skulle prøve å trene brystmuskelen mer.

 

Dette rådet tok jeg, og nå skjer det bare en gang i blant, og det er når jeg sitter forran PC-en.

 

 

 

Har det jeg også, det var skremmende til å begynne med, gikk til legen, som mente at det var brystmuskelen, og at jeg skulle prøve å trene brystmuskelen mer.

 

Dette rådet fulgte jeg, og nå skjer det bare en gang i blant, og det er når jeg sitter forran PC-en.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Simen_*

Jeg merket for et par kvelder siden da jeg skulle legge meg at hjertet pumpet fort og hardt. Fikk ikke sove noe den natten. Dagen etter kjente jeg tidvis litt smerter og av og til banket det fort og hardt.. Fikk heller ikke sove den natten så jeg gikk til legen morgenen etter, men når jeg var hos legen så kjente jeg meg helt normal og hjertet pumpet normalt. Han sjekket puls og slikt og jeg tok blodprøver og EKG-scan. Ingenting slo ut på EKG-scanen, men har ikke fått svar på blodprøvene ennå. Jeg har aldri følt slikt før og det har de siste dagene som sagt kommet å gått regelmessigt. Jeg får ofte litt panikk når dette utslår og det føles som et stort ubehag. Noen som har hatt noen lignende situasjoner som meg? som sagt så har dette oppstått for et par dager siden så dette har jeg ikke vært plaget av før.

Lenke til kommentar
Jeg merket for et par kvelder siden da jeg skulle legge meg at hjertet pumpet fort og hardt. Fikk ikke sove noe den natten. Dagen etter kjente jeg tidvis litt smerter og av og til banket det fort og hardt.. Fikk heller ikke sove den natten så jeg gikk til legen morgenen etter, men når jeg var hos legen så kjente jeg meg helt normal og hjertet pumpet normalt. Han sjekket puls og slikt og jeg tok blodprøver og EKG-scan. Ingenting slo ut på EKG-scanen, men har ikke fått svar på blodprøvene ennå. Jeg har aldri følt slikt før og det har de siste dagene som sagt kommet å gått regelmessigt. Jeg får ofte litt panikk når dette utslår og det føles som et stort ubehag. Noen som har hatt noen lignende situasjoner som meg? som sagt så har dette oppstått for et par dager siden så dette har jeg ikke vært plaget av før.

 

Kjenner meg selv igjen der. I tilleg er det av og til at det kommer, en form for "forsinket" og hardt hjertebank, som om hjertet tar en 3 sekunders pause, for så å slå ett hardt slag. Har vurdert å gå til legen, når det skjer sier jeg til meg selv "nå SKAL jeg bestille time hos fastlegen", så nervøs blir jeg, men morningen etter føler jeg meg grei igjen og rister av meg tanken på å dra til legen. (Dette skjer oftest når jeg har nettop lagt meg.) Samtidig har jeg smerte på venstre side av brystet mot armen, da dette startet var det ubehagelig, og jeg vurderte seriøst lege, men etter en stund er det blitt normen og jeg lever bare med det... kansje ikke dumt å bare dra til fastlegen for å få en generell sjekk?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Matilde B

Sitter med slike smerter i dette øyeblikk, gjør ekstremt vondt dersom jeg prøver å trekke pusten dypt eller puste helt ut. Så nå sitter jeg da her og småpuster med nesa, veldig lite behagelig i lengden. Har vart i fem minutter nå og jeg håper det gir seg snart, er skikkelig plagsomt! Har hatt det mange ganger før, og det kommer som regel helt av seg selv, utrolig godt å vite at det ikke bare er meg som har det slik! Kan beskrives som en intense, stikkende smerter på venstre side av brystet. Jeg er seksten år gammel og sist jeg var hos legen var jeg frisk, så jeg får bare håpe at jeg ikke dør av hjerteatakk, og så skylder vi på det faktum at jeg har løpt utslitt hjem i kulda og nettopp drukket et digert glass med Pepsi :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest anita

Dette er nok ikke angina, men kun diffuse smerter som oppstår. Det er som regel ingen grunn til bekymring.. Ribbeina trekker seg sammen og vider seg ut når man puster, og noen ganger kan dette føre til smerter "i hjertet" eller like under.. Strekk kaller man det:) Så slapp av, omtrent alle opplever dette fra tid til annen:)

Lenke til kommentar

Får dette av og til jeg også. Enten når jeg strekker meg eller når jeg puster inn. Er slik at dersom jeg puster for mye inn i et drag gjør det vondt, så jeg må "småpuste" for å ikke få vondt. Skjer heldigvis ikke så ofte lenger. :)

Har akkurat samme selv, men hva kalles det egentlig? Har det et folkelig navn som "hekseskudd" har?

Lenke til kommentar

Eller så kan det berre vere at du har hatt litt luft i hjertet, noko som også er vanleg.

 

Eh, nei!

 

Luft i hjertet er IKKE normalt, og ville uansett ikke ført til stikkende smerte.

 

Noen sier det er angina pectoris, eh nei! Det er det nok ikke. Eller for å si det sånn: angina=smerte, pectoris=bryst. Så ja, iom. at du har smerter i brystet, kunne man tenkt seg at det er angina pectoris, men dette blir brukt når smerten kommer fra hjertet, noe jeg tviler på at det gjør. For det første: Han er 18 år gammel, risken er utrolig liten. 2) Smerter fra hjertet er diffuse og respirasjonsUavhengige. Han hadde stikkende smerter som etter slik jeg leste deg var respirasjonsavhengige, i alle fall gjorde det veldig vondt å puste.

 

Jeg tipper smerten kommer fra thoraksmusklaturen, noe som forklarer den stikkende karakteren, og det faktum at den øker ved respirasjon.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Føler meg nesten litt dum som poster dette, og jeg hører sikkert ut som en hypokondier, men jeg er litt nyskjerrig på hva dette er. Av og til opplever jeg en stikkende smerte i hjertet. Vanligvis skjer det hvis jeg sitter så ser på TV eller er på PCen. Jeg merker det som regel ikke før jeg skal reise meg opp, og da gjør det så vondt at jeg knapt klarer å reise meg. Det gjør også vondt å puste normalt. Hjertet mitt slår også unormalt fort, ca 1.5 slag pr sekund. Jeg har et relativt normalt kosthold, og ikke overvektig. Jeg er 18 år gammel mann (rart å omtale seg selv som det tongue.gif)

 

Noen som har noen formening om hva det er? Jeg tviler på at det er noe alvorlig og har ikke undersøkt det, men hadde vært greit å vite hva det er, evt. åssen unngå det eller få det til å gå over.

 

 

nån år siden ^^

 

 

Hvordan har du det nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...