Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en booter ikke etter skifte av kabinett.


Anbefalte innlegg

Hallu,

 

Jeg byttet kabinett og måtte da flytte over alt av deler (som dere sikker skjønner :p )

Det kabinettet jeg byttet fra har vannkjøling, så jeg måtte tømme den først og klarte da å søle litt på både HK og skjermkort naturligvis :roll: PC-en hadde vært frakoblet strømmen i ca 20min før dette skjedde og delene tørket i 2 dager. Jeg satte i alt i det andre kabinettet og den bootet som normalt helt til den skulle begynne og laste Windows da fikk jeg beskjed om "PLEASE INSTALL SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" prøvde litt feilsøking med hardiskene og restartet BIOS, men etter hvert ble PC-en værre og nå kommer jeg ikke inn i BIOS, bare en skjelden gang hvis jeg er heldig :roll:

Har prøvd med annen RAM og skjermkort, prøvd og tatt ut ALT det unødvendige for og komme i BIOS, men ingen forbedring.

Så jeg begynner og tro at HK har tatt kvelden.

Eller hva tror dere?

 

Specs:

AMD 64 3000+ s754

Abit KV8 Pro-3rd Eye s754 HK

X800Pro AGP skjermkort

200 Seagate + 320 WD HDD

2Gb Corsair XMS 3200 RAM

400w nortQ PSU

 

Og finne nytt HK er nesten umulig siden dette begynner og bli veldig gammelt.

Så jeg lurer på om det hadde vært en løsning og skiftet ut HK og CPU og kjøpt et 939 HK, slik at jeg kunne brukt alt det andre og ikke byttet skjermkort og RAM?

PC-en som den var fungerte fint for mitt bruk.

Skal kjøpe nytt til sommerern eller etter sommeren som skal inni vannkjølingskabinettet mitt :cool:

 

Noen som vet om et "bra" 939 HK som støtter AGP og DDR og muligens dobbelkjerne?

Eller burde jeg bare satse på enkeltkjerne?

 

Bare si fra om dere trenger mer info :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du prøvd å ta ut batteriet i 5 sec for å nullstille biosen ? (da må hovedstrømen være av)

ser du har 2 disker. har du satt de i rette portene slik de var før ?

prøv å ha kun boot disken koblet til.

Har prøvd det med diskene ja.

Har også resatt BIOSen med jumper, ikke ved å ta ut batteriet. men det er vel det samme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...