Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkeslagminnesmerket i Leipzig er korrekt! Ser jeg kan ha rotet litt med svaret til robertaas. Leipzig er definitivt østblokk, men derimot ikke geografisk plassert i Øst-Europa, som var det jeg mente...

 

Det 91 meter høye minnesmerke over folkeslaget i Leipzig, er uten tvil noe av det mest imponerende jeg har sett! Dette er stedet hvor Napoleon ble beseiret av de allierte styrkene fra Østerrike, Preussen, Russland og Sverige. Det var til da det største slaget i historien. Monumentet utgjør et markant landemerke som er synlig på lang avstand, og er verdens største minnesmerke. Det ble innviet på hundreårsdagen for slaget i 1913, og står der hvor kampene var på sitt mest intense og flest soldater falt. 

 

Gendarmerie kjør videre!

Endret av Tkse
Lenke til kommentar

Der henger også ein av mine tyggiser, Post alley , Seattle

Helt riktig. De har holdt på med dette siden 1993. Hver gang noen prøver fjerne alt kommer det raskt enda mere tilbake. Mange tar bilder her og det mest sære er vel de som tar bryllups-bilder her. Det er også lignende vegger andre steder i verden, men denne er antagelig den mest kjente og de fleste andre er laget etter inspirasjon fra denne. .

post-18989-0-85751900-1453041388_thumb.jpg

 

Din tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...