Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde mange bilder i bakhånd, men lurer på hvorfor SirEmanon så raskt falt ned på Canada.

Ingen andre som har spennende bilder å komme med?

Interesse for arkitektur og jeg var ganske sikker på at jeg i en eller annen forbindelse kunne knytte bygget til Canada (husker ikke hvor). Ikke noe mer og ikke noe mindre. Har aldri vært i Canada hvis det var det du lurte på.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fairbanks står det skrevet med gule blomster i gresset på den vakre elvebredden på bildet fra 09:09. Og Fairbanks er vel en by i Alaska, mener jeg. Jeg tipper at det er Fairbanks vi skal fram til. ;)

Skrevet

Høhø, sjekka ikke bildene nok der nei, er nok Fairbanks vi skal fram til. Fairbanks er forøvrig ganske nært naturreservatet denali, som Mt. McKinley ligger i. Det lokale navnet for fjellet er for øvrig Denali.

Skrevet

Island stemmer. Husker du (eller noen) navnet på området omkring da, som også inneholder en severdighet der det lukter ille, felles ut svovel på bakken, og man kan svi føttene sine hvis man tråkker feil?

post-140319-1241698481_thumb.jpg

Skrevet

På min "golden circle" kjørte vi litt utanom de vanlige løypene. En helt ny kraftstasjon var vi også innom. Kan ikke si med sikkerhet om det er den på bildet, men navn husker jeg ikke uten googling.

Skrevet

Nei, ikke Kerið, som er en del av turistturen "den gyldne sirkel". Vi skal lenger nord. Det vil passe bra å se denne innsjøen på samme tur:

post-140319-1241708608_thumb.jpg

Men, det er ikke denne innsjøen vi skal fram til, men kalderaområdet i nærheten med kraftverket fra 1977, spaltevulkan som hadde utbrudd i 1986 og nesten slo ut kraftverket, solfataraområde, og et krater med sjø i som man i gamle dager trodde var inngang til helvete.

Skrevet

Denne har ligget ute i to døgn nå, og det har ikke vært noen aktivitet på ca 45 timer. Er det noen som har et forslag til hvor vi skal før jeg avslører det?

Skrevet

Nei, ikke Haukadalur, det er vel også på sør-Island og "den gyldne sirkel"? Vi skal mer mot nord. Da jeg var der fløy vi til Akureyri og kjørte litt sørover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...