Gå til innhold

Bildegalleri med thumbnails


Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt et bildegalleri hvor bildene vises slik at det er en rekke med thumbnails horisonalt nederst, og når du trykker på en thumbnail vises bildet i stort format ovenfor. Jeg vet ikke om jeg trenger PHP til dette, men spør her jeg. Vet noen om et enkelt slikt album? Skal gjerne inkludere den på siden, altså vil helst ikke ha en ekstern side med album.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte ikke så veldig mye av dem må jeg innrømme, ihvertfall ikke det første. Dessuten er det vel ikke sånn galleri som jeg har tenker på? Jeg vil ha alle bildene i en horisontal rekke nederst, og det bildet du trykker på i stort format rett over

 

|------------------------------------|

|------------------------------------|

|------------------------------------|

|-----------stort format-----------|

|------------------------------------|

|------------------------------------|

|------------------------------------|

 

<- OGSÅ MANGE SMÅ BILDER HER ->

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Skjønte ikke så veldig mye av dem må jeg innrømme, ihvertfall ikke det første. Dessuten er det vel ikke sånn galleri som jeg har tenker på? Jeg vil ha alle bildene i en horisontal rekke nederst, og det bildet du trykker på i stort format rett over

 

|------------------------------------|

|------------------------------------|

|------------------------------------|

|-----------stort format-----------|

|------------------------------------|

|------------------------------------|

|------------------------------------|

 

<- OGSÅ MANGE SMÅ BILDER HER ->

 

Du kan jo teste ut dette også: http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

Lenke til kommentar

Det lightbox-greia var kult. Den måten der å gjøre det på er kul.

Valgte den jeg, synes det funka fint!

 

Men på denne linken: http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/

 

Der er det et eksempel, og der var det sånne fine rammer rundt thumbnailen. Hvordan får jeg til det?

 

Her kan dere se resultatet: http://www.verticalprod.110mb.com/020108.html

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar

img {
padding-top: 2px;
padding-left:2px;
padding-right:2px;
padding-bottom:6px;
border: solid #CCCCCC 1px;
background-color: #666666;
}

 

Da skal du få noe likt som det de har på den siden. Kan være en ide å lage en klasse på thumbsnail'ene dine slik at det er bare disse får denne effekten og ikke alle bildene dine på siden.

Endret av Kim T
Lenke til kommentar

har du css i egen fil med <link rel="stylesheet" ...> i hovedfilen? avslutt tagen med /> dersom det ikke er gjort. har du javascript som <script src=".." type="text/javascript"> sleng på en </script> dersom det ikke er gjort ... sjekk at alle tags er stengt. sett <!doctype> dersom det ikke er gjort (ellers kjører IE i en modus som heter quirksmode som ødelegger mye). du kan forresten ikke ha <?xml version=""> tag først i filen som egentlig skal være der dersom det er xhtml

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...