Gå til innhold

Problemer med OSD-meny på Samsung 172T


John_^

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat fått min nye skjerm i hus og må bare få si at første inntrykket var utrolig bra i forhold til min 15" goldstar fra 1997. 8)

 

Problemet oppstår når jeg skal justere (kalibrere) skjermbildet.

Hvis jeg forsøker Auto Adjustment knappen så får jeg bare en beskjed på skjermen som sier "Not Available".

Hvis jeg går inn i OSD-menyen og velger feks. kontrast så kan jeg ikke gjøre noen justeringer her. Også her står det "Not Available".

 

Jeg får denne beskjeden og ikke lov til å forandre noe på følgende valg: Contrast, Image Lock, H-position, V-position og Reset.

Det jeg får lov til å forandre på er: Brightness, Color Temperature, Halftone, Language, Menu Position, Menu Display Time og Display Mode.

 

Jeg har installert monitordriverene som fulgte med på cd'en (versjon 1.00) og bruker en 2 meter DVI-D kabel mellom skjermkort og monitor.

 

Min pc består av: Epox 8kha+, 2x256Mb ram, XP2200, Sapphire Radeon-9700 Pro, SB Audigy, 300W psu og diverse annet.

 

OS: Win-XP med SP1, de nyeste oppgraderingene og DX9 installert

Skjermkortdrivere: Catalyst 3.0 versjon 6.14.01.6255

VIA-drivere: VIAHyperion4in1445v

 

Har aldri hatt noen problemer med ustabilitet, og maskinen er ikke overklokket.

 

Jeg tenkte først at det kanskje ikke skulle gå ann å justere på ting når jeg brukte DVI-kabelen, men siden det finnes på menyen og samsung har sendt med et monitor-justerings program så begynner jeg å lure...

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror deler av menyen er utilgjengelig med dvi kobling

 

Helt riktig. Slik er det med nesten alle LCD-skjermer.

Det er ingen vits i å kunne forandre på saker som DVI tar seg av. Er jo digital overføring av signalet, derfor trenger du ikke justere det da det SKAL være riktig...

 

Er antageligvis ingenting feil med skjermen din.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Bildet er nok bra, men jeg synes feks. kontrasten kunne vært grei å ha muligheten til å justere.

 

kjello2: Jeg har faktisk lest manualen på både engelsk og norsk samt sett over FAQ's på samsung sine sider. Sto masse om hvordan man skulle justere seg til det beste bilde, men ikke et ord om at dette ikke gjelder med DVI... :-?

 

 

Men nå har jeg lært det også :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...