Gå til innhold

MSI KT4V kort...


Cangula

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme hovedkort. Det lyser grønnt på alle D-bracket lampene.

 

Har du sjekket at alle jumperne er satt rett på hovedkortet, cd rom og hdd?

 

Dersom du ikke får svar her, kan det være en ide å skrive til produsenten eller kontakte butikken der du kjøpte kortet. Du har krav på hjelp.

 

Jeg har hatt midre problemer selv, som f.eks forstyrrende lyd fra cd rom over høyttalerne og at usb portene forran på kortet ikke virket. Men så var de ikke koblet skikkelig til.. Nå er alt OK. :D

 

Håper det ordner seg, det er jo kjedelig å plages :evil:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har selv opplevd problemet. Jeg tror du kan glemme å få svaret fra MSI, selv sendte jeg en mail for 2 uker siden og har enda ikke fått svar. Jeg har siden det skjedde også lest hele manualen til hovekortet uten å finne noe om tre pipelyder (kan jo ikke garantere at det ikke fins i manualen, men, men...) Har returnert kortet, men har enda ikke fått vite hva som er galt, skal poste her når jeg får svar fra psdata. Min teori er at hovedkortet rett og slett er ødelagt!

Lenke til kommentar

Hadde samme problem selv. Min løsning var følgende:

 

Tok ut batteriet til CMOS (Bios), samt flyttet jumper til clear.

Lot maskinen stå uten strøm i 30 min.

Sett batteriet så på plass og flytt jumper tilbake.

Begynte så med kun bruk av en minnebrikke (sjekk at den får skikkelig kontakt) og kun AGP kortet i maskinen. (ingen kort i PCI sporene)

 

Når jeg startet maskinen virket alt.

Prøv dette.

Lenke til kommentar

Kortet var helt nytt igår... det funket første gang...

XP startet, men hang på "start normalt".

Jeg resatte, og deretter kom det ikke liv i skjermen...

Altså den sendte ingen signaler til skjermkort, etter dette har den ikke startet.

 

Den viser forsatt ingenting på skjermen, men den piper nå. Det gjorde den ikke rett etter jeg rebootet....

 

Har resatt bios en del ganger, funker bare ikke....

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på mitt KT4ultra og fikk samme lyder, feilen viste seg å være at kjøleribben min var i største laget og kom på overkant av 2 kondensatorer, det så ut som om det gikk fint, men ved nermere ettersyn viste det seg at det var 1 mm glippe mellom CPU og HS, jeg bøyde ut kondensatorene slik at de gikk klar, og maskinnen bootet helt fint

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å bytte ram med en brikke jeg vet funker. Dette gikk ikke.

Mine mistanker går til biosen, pga jeg ikke får noe som helst liv i pcen.

Jeg pakker nå ned hovedkortet og sender det i retur. Biosen må sikkert legges inn på nytt.

 

d-bracket er et "tilleggskort" med en usb-port og 4 lys på. Disse lysene indikerer hva som er galt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...