miXer Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Heisann. Jeg prøver å lage en brukernavn generator. Den skal fungere slik at du kan åpne en hvilken som helt txt fil i textbox1. Trykke på generer, så skal den ta for seg hver enkelt linje i textbox1 og splitte navnene opp til brukernavn og sette dem inn i textbox2. Det jeg lurer på er hvordan jeg få programmet til å ta for seg en og en linje i textbox1. Er det da best å legge alle linjene inn i strenger? Isåfall hvordan gjør jeg det? Og så må jeg splitte opp navnene til brukernavn, hvordan kan jeg gjøre dette utifra hver enkelt linje? På forhånd takk!
Manfred Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Det er VB.net du snakker om? text1.Text.Split('\n') som en del av en for each...
GeirGrusom Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 string input = System.IO.File.ReadAllText("C:\Hei.txt") Slik leser du all tekst fra en fil. Deretter er det lurt å bruke både "\r" og "\n" som to forskjellige split karakterer, og deretter si at du vil fjerne alle tomme. string lines[] = input.Split(new string[] { "\r", "\n" }, StringSplitOptions.IgnoreEmptyEntries); Da vil den fungere på både Windows formatert tekst, og andre tekstfiler.
Manfred Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 split tar da lidderlig char[] og ikke string[] som parameter.
j000rn Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 split tar da lidderlig char[] og ikke string[] som parameter. Den tar da lidderlig begge deler....
Manfred Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Gjør den det i 2.0 også? Mener da jeg har fått feil når jeg har brukt Split("\n")
j000rn Skrevet 1. januar 2008 Skrevet 1. januar 2008 Gjør den det i 2.0 også? Mener da jeg har fått feil når jeg har brukt Split("\n") string != string[]
Manfred Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 spørs hvordan du ser det... string = string[1] hehe
j000rn Skrevet 2. januar 2008 Skrevet 2. januar 2008 spørs hvordan du ser det... string = string[1] hehe string[1] vil være det første elementet i string'en... altså en char. string != char slutt å kveruler...
Manfred Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 en string array med ett element altså: string[] s = new string[1] vil være det samme som en string! Jeg slutter aldri å kverulere
GeirGrusom Skrevet 3. januar 2008 Skrevet 3. januar 2008 Vel, etter det jeg kan huske, så støtter den kun string[] hvis du skal bruke StringSplitOptions. og det er ikke params, så man må gjøre det på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå