Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

--


dymoletratag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg slet med en del kviser før, men da jeg var i USA kjøpte jeg en slags krem som man skulle smøre i ansiktet. Den gjorde at det laget med døde hudceller ble fjernet fra huden. Dette var veldig effektivt og nå har jeg nesten ikke noen kviser. Det er en stund siden jeg gikk tom, så i dag har jeg kjøpt en ny type krem, som skal gjøre det samme. Kremen var fra Clinique og het 7 day scrub cream. Jeg kan sikkert gi en liten oppdatering etter jeg har prøvd den ;)

Lenke til kommentar
Gjest Hokuspokus

Før sleit jeg mye med kviser, men det siste året, har det utviklet seg til store byller (noduler/cyster) som er en infeksjon med talk inni, så du kan ikke klemme dem før dem har roet seg ned. Fikk Tetracyclin, gikk på det et år, fungerte ikke noe særlig. Begynte derretter på den sterkeste kuren mot kviser, Roaccutan. Har gått på det noen mnd nå, og nå har jeg nesten ingen kviser. Deilig å vaske seg i ansiktet og kjenne deilig glatt hud, uten ujevnheter. Dessuten er Roaccutan den eneste kuren som kan kurere kviser for resten av livet :-)

 

Mine anbefalinger:

 

- Slutt å bruk kremer som bare hjelper litt. Det finnes medikamenter som er mye bedre.

- Hvis du syns kviser er et problem, ikke nøl med å ta kontakt med lege eller hudlege.

- Bruk en god fuktighetskrem uten olje etter dusj (jeg gjorde ikke det før fordi jeg trodde det ga meg mer kviser, men det gjør ikke det!)

- Mat gir ikke kviser, så spis det du vil.

- Vask huden med bare vann, ikke med noe som tørker ut huden ala Garnier facegel el clerasil

- Bruk gjerne dekk-krem, jeg er gutt og bruker det. Får megselv til å føle meg bedre, dessuten den dekker ;-)

Lenke til kommentar
Gjest HokusPokus
Så skylle med varmt/lunka vann. Ha på krem og deretter skylde med iskladt for å lukke porene så ikke dritten kommer inn i huden igjen. Amirite?

 

1. Vask deg i ansiktet med varmt vann/lunkent. (Åpner porene, så du vasker vekk dritt)

2. Vask deg deretter med kaldt vann (lukker porene)

3. Tørk så ansiktet her helt tørt

4. Påfør fuktighetskrem ;-)

Lenke til kommentar
Seriøst. Kompisene mine spurte om jeg hadde tryna. Og mamma lurte på om jeg hadde slåss eller noe. Det er den største jeg har hatt. Det gikk ikke ann å skvise den (ja, jeg prøvde). Bare venta rundt en uke, så ble den borte sakte, men sikkert.

 

klart den hadde gått vekk, alt kommer ann på hvor lyst du har til å ha hull på den.

 

Jeg hadde akkurat en gigantkvise i øyenbrynet - Jeg kjente den, men den syntes ikke.

Ellers har jeg faktisk aldri noensinne klemt på en kvise eller laget ett hull i en.. haha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...