Gå til innhold

har amentio juleferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud amentio, begynner å bli PIST off. Snakket med en dame på tlf i går, hvor jeg byttet ut noen varer med noen litt dyrere og fikk en mail med kontonr. hvor jeg skulle betale mellomlegget. Gjorde det ca kl. 13.00 i går, og hun skriver videre i mailen at så fort pengene er registrert på kontoen så sender dem de siste varene. Guess what, varene er ikke sendt, enda. Er jeg blitt lurt?

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med amentio jeg også. Alle pakkene kommer jo på forskjellige tid fra forskjellige steder.

Når jeg avbestilte mitt Asus 8800GT der så greide de å overføre dobbelte mengden tilbake til meg. De ba meg sende det tilbake, men det har jeg ikke gjort enda. Har ikke hørt fra de siden slutten av november. Fornøyd jeg. ^^

Lenke til kommentar
Herregud amentio, begynner å bli PIST off. Snakket med en dame på tlf i går, hvor jeg byttet ut noen varer med noen litt dyrere og fikk en mail med kontonr. hvor jeg skulle betale mellomlegget. Gjorde det ca kl. 13.00 i går, og hun skriver videre i mailen at så fort pengene er registrert på kontoen så sender dem de siste varene. Guess what, varene er ikke sendt, enda. Er jeg blitt lurt?

 

Tror du virkelig ett seriøst firma som amentio har noen form for interrese i å lure deg?

Det tviler jeg veldig sterkt på. Amentio som de fleste andre som driver forretninger har alt å tjene på å holde kundene tilfreds.

 

Personlig har jeg bare vanvittig gode erfaringer med dem, lavere priser enn både norek og hattelco, og 125,- i frakt for uansett hvor mye man bestiller er jo helt sinnsvakt. Fatter ikke åssen de klarer "overleve" jeg

Lenke til kommentar
Herregud amentio, begynner å bli PIST off. Snakket med en dame på tlf i går, hvor jeg byttet ut noen varer med noen litt dyrere og fikk en mail med kontonr. hvor jeg skulle betale mellomlegget. Gjorde det ca kl. 13.00 i går, og hun skriver videre i mailen at så fort pengene er registrert på kontoen så sender dem de siste varene. Guess what, varene er ikke sendt, enda. Er jeg blitt lurt?

 

Tror du virkelig ett seriøst firma som amentio har noen form for interrese i å lure deg?

Det tviler jeg veldig sterkt på. Amentio som de fleste andre som driver forretninger har alt å tjene på å holde kundene tilfreds.

 

Personlig har jeg bare vanvittig gode erfaringer med dem, lavere priser enn både norek og hattelco, og 125,- i frakt for uansett hvor mye man bestiller er jo helt sinnsvakt. Fatter ikke åssen de klarer "overleve" jeg

 

 

 

Tja, jeg overdrev kanskje litt når jeg skrev at de hadde lurt meg :p, men når man overfører penger over internett pleier det vanligvis ikke ta mer en 1 minutt, og nå har det gått over en helt døgn, Jeg har grunn til å lure på hva som skjer.

 

Hvis noen skulle lurt meg, kan det jo ha vært damen jeg snakket med som ba meg sette inn penger på en random konto.

 

Går det an å sjekke hvem som eier kontoer ved kontonr.?

Lenke til kommentar
På to av pakkene jeg fikk fra Amentio stod det Norek på.. Hvordan kan Amentio være billigere enn Norek ? :o

 

Personlig driver jeg ett foretak, og gjennomsnittsprisen er lavere hos amentio.

Noen varer er altså billigere enn amentio, mens det også går andre veien.

 

Uansett er det rimeligere for meg å handle fra amentio, ikke at norek i utgangspunktet er billig. De satser nok mer på service og rask leveringstid

 

edit: det kan jo være amentio har bedre priser fra norek enn mitt "lille" foretak bestiller for i løpet av måneden?

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar

Amentio er bra på pris, men desto verre på kundestøtte og returer. Siden de (som nevnt) ikke har eget lager, kommer pakkene i hytt og pine. Greit nok, men det er nedtur å dra på Posten i den tro at man får alt, for så finne ut at man mangler flere ting man bestilte.

 

Har hatt veldig dårlig erfaring med en retursak, hvor det tok dem 6 uker å ordne opp i et par harddisker som var DOA.

 

Ellers er det umulig å komme gjennom på telefon annet enn veldig tidlig eller veldig sent. Mail har jeg aldri fått svar på fra dem.

 

Jeg bruker heller butikker jeg stoler på, og som jeg har bra kundestøtte og returerfaringer med. Selv om prisen er litt høyere, er det verdt det i min bok.

Lenke til kommentar
Amentio er bra på pris, men desto verre på kundestøtte og returer. Siden de (som nevnt) ikke har eget lager, kommer pakkene i hytt og pine. Greit nok, men det er nedtur å dra på Posten i den tro at man får alt, for så finne ut at man mangler flere ting man bestilte.

 

Har hatt veldig dårlig erfaring med en retursak, hvor det tok dem 6 uker å ordne opp i et par harddisker som var DOA.

 

Ellers er det umulig å komme gjennom på telefon annet enn veldig tidlig eller veldig sent. Mail har jeg aldri fått svar på fra dem.

 

Jeg bruker heller butikker jeg stoler på, og som jeg har bra kundestøtte og returerfaringer med. Selv om prisen er litt høyere, er det verdt det i min bok.

 

Word!

 

Må si meg enig med deg enrg. Neste gang kjøper jeg heller hele PCen fra komplett enn Amentio. Selvom komplett er dyrere og har litt mindre utvalg, vil jeg nok mest sannsynlig velge disse neste gang jeg kjøper datadeler. I mine øyne går service fremfor pris, med mindre det er snakk om mer enn servicen egentlig er verdt.

Lenke til kommentar

Auda. Jeg har en bestilling hos dem hvor en av varene mine nettop fikk en ny anntatt dato i februar (!). Skulle dette stemme, så håper jeg de lar meg avbestille raskt nok slik at jeg kan kjøpe et annet sted. Ikke særlig keen på å kjøpe nytt før jeg har avbestillingen i boks.

Jeg får vel håpe at jeg opplever en raskere respons enn det jeg leser om her.

Lenke til kommentar

Det går greit, men er litt uoversiktlig og avbestille deler av ordre hos de. Bestilte PSU, MB og CPU hos de, fikk sporing på PSU ASAP, men brått blei det noen nye uker og vente på MB. Tok en "pokersjangs" når PS plutselig hadde et par ledige kort i god tid før jul, bestilte et derfra. Gikk litt "haltende" med og avbestille MB hos Amentio, "snakka" med en de en fredag på "live chat" om og avbestille MB og motta CPU. Ordren var lik mandagen etterpå så eg forsøkte med mail, fikk spm. på tlf. en time eller to seinere, gikk vel i det samme som "chatten", CPU dukka opp seinere samme uka, MB står fortsatt i ordren, men eg fikk tilbake pengene som var reservert for hovedkortet (handler 99% med kort på PC deler).

Lenke til kommentar
Tja, jeg overdrev kanskje litt når jeg skrev at de hadde lurt meg :p, men når man overfører penger over internett pleier det vanligvis ikke ta mer en 1 minutt, og nå har det gått over en helt døgn, Jeg har grunn til å lure på hva som skjer.

Overføringer mellom konti i forskjellige banker tar aldri 1 minutt, internett eller ikke. Du må normalt regne med 1-2 dager. Det er mulig at pengene kommer fram samme dag dersom du legger inn ordren i netbanken tidlig på dagen, men jeg tviler.

 

Forøvrig er det veldig fjortis-aktig å begynne å bable om lureri med en gang ting begynner å ta litt tid.

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Skrev vel heller lureri for å sette det litt på spissen, som du kanskje skjønte.

 

Nå har det gått snart to døgn, og jeg mottok en CPU kjøler jeg hadde inne for bestilling, som de hadde på lager. Denne hadde de mest sannsynlig tenkt å sende med det jeg avbestilte for to dager siden. Hvorfor har de ikke sendt de varene jeg bestilte som erstatning mot de avbestilte varene? Bør alvorlig talt ikke ta så lang tid. Får vel se utover i uka.

 

Grunnen til at jeg er temmelig fed up er vel mest på grunn av at jeg har vært uten PC i over en måned (har hatt bærbar skolepc, dritt).

Endret av Centuss
Lenke til kommentar
Sånn, endra det nå, skjønte nesten ikke hva jeg mente når jeg så det i ettertid. Var vel litt vanskelig å forklare. :p

 

For noe juks, nå ser det jo ut som om jeg bare dikter opp ting ;)

 

Må aldri quote leifer/formuleringsfeil ^^

 

Det er en grunn til at det går an å endre på innlegg man har laget :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...