Gå til innhold

Windows Home Server. Trengs sikkerhetprogramvare?

Josh!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp installert en OEM-versjon av Windows Home Server på en PC jeg hadde. Den er satt opp til å ta backups av andre PC-er på lokalnettet, i tillegg til å fungere som en medie- og filserver på lokalnettet. Jeg har også aktivert "remote"-funksjonen som lar meg få tilgang til serveren gjennom hvilken som helst PC med netttilkobling og webleser. Senere vil jeg kanskje sette den opp til å ta seg av store BitTorrent-nedlastninger om natten o.l.

Så til spørsmålet: Er det "forsvarlig" å la serveren kjøre 24/7 uten noen form for sikkerhetsprogramvare som antivirus og brannmur?

Jeg har bredbåndsruter, men har åpnet porter for "remote"-funksjonen og evt. senere BitTorrent. Filer som legges inn på serveren har tidligere vært på "klienter" med antivirus, de risikable filene er da evt. BT-filer.

Takker for svar :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har forslag til sikkerhetsløsninger?

Vil ikke at filkopiering o.l. skal gå mye tregere pga. antivirus/FW...

Skrevet

For det første inrømmer jeg at jeg er på tynn is , har ikke peiling på servere.....

For vanlig Pc vet jeg at Avira antivirus er et sikkert valg , gratis og minst like bra som payware.

Skal du ha en så tett firewall som mulig kan du prøve Online Armor eller Comodo

Av disse to så bruker Online Armor minst ressurser , mens Comodo er litt mere avansert.

Skrevet

Du må for guds skyld være sikker på an antivirusprogrammet du installerer støtter

Windows 2003 server. Er mangen som har opplevd mye rart når man har

installert antivirus som ikke støtter Windows 2003 server.

Skrevet (endret)

Hva med payware? Er det noen spesielle sikkerhetsløsninger fra de store selskapene (Symantec, F-Secure osv.) som utmerker seg positivt for bruk på servere?

De bør bare ikke koste flerfoldige tusen...

Endret av MP3-JTH
Skrevet

Bruker selv NOD32 på min WHS server, det funker helt fint det =)

Siden den ikke er så alt for kraftig er det en fordel at det faktisk ikke krever så alt for mye ressurser.

Koster 513,- for en to års lisens, det er så absolutt verdt det ;)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...