Gå til innhold

Bygging av hylle - avstand mellom pallene på TG


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner har tenkt til å lage en hylle til TG. Jeg har tegnet hvordan vi foreløpig har tenkt til at den skal se ut.

 

 

TG-hylle_nyeste.png

 

TG-hylle_nyeste_naer.png

 

TG-hylle_nyeste_siden,bak.png

 

TG-hylle_nyeste_bak.png

 

 

 

Som dere ser skal vi ha en boks som vi skal ha tingene våre i. Jeg hadde tenkt at platene i den kan være 20 mm brede, og stolpene den står på være 35 mm brede og 45mm dype. I tillegg skal det være et kryss i metall bak og på hver side av hele seksjonen for å stive det opp. Vil dette være solid og stødig? edit: Tror ikke krysset blir nødvendig allikevel.

 

Vi har tenkt til å lage hyllene som inviduelle hyller som til slutt skal feste sammen.

 

 

Er det lov til å feste noe til bordplaten eller pallene på TG? Hvis det ikke er det hvordan skal vi få satt hylla så den ikke beveger seg hvis noen kommer borti den?

 

 

Jeg har tegnet bordet den står på med 80 cm mellom hver plate, men det er jo feil. Pallene på TG settes jo med annenhver to og en plass mellom. Hvor stor avstand er det mellom pallene, og hvor store er pallene?

 

edit: Vi har planlagt litt mer og oppdatert bildene. Vi har nå planlagt at hver hylleseksjon skal dekke 2 plasser, men mulig vi bør endre det til tre.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke lov til å skru fast noe i bordplatene på TG, men det skal ikke sies at det ikke har vært gjort :whistle:

Ok, da får vi finne på noe lurt for å feste hylla. Fint hvis noen har noen forslag.

 

 

Plassene er 80x60.

Vet at plassene er 80x60, men det er ikke 80 cm mellom hver pall. Jeg lurer på hvor stor avstanden er mellom hver pall.

 

 

Hvilket program bruker du til å tegne?

SketchUp vil jeg tro

Det stemmer.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Slik som bildet under viser kan du feste hyllen. Var noen som postet bildet på forumet tidligere, så jeg lagret det. Jeg tar ingen ære for bildet, og den som lagde det må gjerne si ifra slik at ingen feilinformasjon blir gitt.

post-111805-1199396382_thumb.png

Endret av Svinat
Lenke til kommentar

Det er en bordplate som dekker begge plassene som står mor hverandre som vist på dette bildet , så den løsningen går nok ikke. Det er altså ikke noe mellomrom i midten, mellom to plasser som er ovenfor hverandre. Vi har egentlig ikke funnet noen måte å feste hylla i bakkant, men foran ble det foreslått på TG-forumet å bruke skruestikker/tvinger og det synes jeg var en god løsning.

Lenke til kommentar

Min løsning som jeg hadde tenkt til å bruke til hylla jeg lagde, men den var stødig nok viste det seg..

 

Som min fantastiske paint modifiserte tegning viser så er det lagt på en liten planke på bunnen av hver 2 stk ben som berører bordet, dette er for at klemmen kan klemme den og bordet sammen for å bli stødig.

post-79831-1199399748_thumb.jpg

 

 

En annen tegning som muligens er litt lettere å skjønne..:

post-79831-1199399778_thumb.jpg

 

 

Er slik type klemme jeg tenker på:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=18222856

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...