Gå til innhold

One Call og gratis sms og minutter


Anbefalte innlegg

Haha jeg bare elsker One Call! Fikk nettopp telefon fra Telenor, de skulle jo selvfølgelig prakke på meg et nytt å bedre abonnement, så spurte han hva jeg vanligvis har i telefonregning per måned. "Ehm, under 100 kr" svarte jeg, og det ble helt stilt i andre enden! :!: Åh så deilig! :wee:

 

Hadde Tele2 Champion før jeg byttet. Regninga falt fra 400-500 til under 100 kr per måned!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
One Call sin kundeservice er ikke det beste jeg har vært bort i.

Spurte dem angående om tjenesten "who Called" som de har...

 

"Who Called" er en tjeneste i NetCom-nettet. Den er tilgjengelig for NetCom-kunder, men ikke nødvendigvis for kunder hos tjenesteleverandører. Står Who Called som tjeneste på One Call sine sider?

 

-snubbel

Lenke til kommentar
One Call sin kundeservice er ikke det beste jeg har vært bort i.

Spurte dem angående om tjenesten "who Called" som de har...

 

"Who Called" er en tjeneste i NetCom-nettet. Den er tilgjengelig for NetCom-kunder, men ikke nødvendigvis for kunder hos tjenesteleverandører. Står Who Called som tjeneste på One Call sine sider?

 

-snubbel

Link til tjenester hos One Call

 

"Who called" fungerer for de som har kun Netcom Dekning hos One Call.

Lenke til kommentar
One Call sin kundeservice er ikke det beste jeg har vært bort i.

Spurte dem angående om tjenesten "who Called" som de har...

 

"Who Called" er en tjeneste i NetCom-nettet. Den er tilgjengelig for NetCom-kunder, men ikke nødvendigvis for kunder hos tjenesteleverandører. Står Who Called som tjeneste på One Call sine sider?

 

-snubbel

 

 

Hvordan vil Onecall abbonomentet være for en som har et ganske stort forbruk i SMS? Tipper jeg sender rundt 30 meldinger daglig.

 

Har hatt Djuice nonstop enn så lenge, og har vurdert å forlenge dette da jeg trenger ny telfon. Men faktumet at jeg har regninger på 450-600 kroner pr. mnd gjør at jeg begynner å tenke litt alternativt.

Lenke til kommentar
Hvordan vil Onecall abbonomentet være for en som har et ganske stort forbruk i SMS? Tipper jeg sender rundt 30 meldinger daglig.

 

Har hatt Djuice nonstop enn så lenge, og har vurdert å forlenge dette da jeg trenger ny telfon. Men faktumet at jeg har regninger på 450-600 kroner pr. mnd gjør at jeg begynner å tenke litt alternativt.

Hvis vi sier du sender 900 sms i måneden:

810 x 0,42 = 340,2 kr hos OneCall

 

900 x 0 = 0 kr med Djuice Nonstop

 

Derimot må du betale 299 kr i månedsavgift hos Djuice.

Lenke til kommentar
Hvordan vil Onecall abbonomentet være for en som har et ganske stort forbruk i SMS? Tipper jeg sender rundt 30 meldinger daglig.

 

Har hatt Djuice nonstop enn så lenge, og har vurdert å forlenge dette da jeg trenger ny telfon. Men faktumet at jeg har regninger på 450-600 kroner pr. mnd gjør at jeg begynner å tenke litt alternativt.

Hvis vi sier du sender 900 sms i måneden:

810 x 0,42 = 340,2 kr hos OneCall

 

900 x 0 = 0 kr med Djuice Nonstop

 

Derimot må du betale 299 kr i månedsavgift hos Djuice.

 

Hos Djuice får du også en telefon ganske subdisert ifra telenor med nonstop. Dermed så blir det bedre tilbud med Telenor siden du får med en telefon! ;-)

Lenke til kommentar

Beste alternativ etter min mening for deg er å velge Netcom.

 

SmartTalk:

- Månedspris: Minimumfakt. 99kr

- Minuttpris: 0,54 (0,45kr ifra 1.mars)

- Startpris: 0,69 (0,89 ifra 1.mars)

- SMSpris: 0,59

- MMSpris: 1,99

 

SMSmania(tjeneste):

Fastpris: 200kr

Du får 2000 SMS du kan sende for 200kr Mnd.

 

SmartTalk med SMSmania blir da:

- Fastpris: 200kr

- Minuttpris: 0,45kr ifra 1.mars

- Startpris: 0,89kr ifra 1.mars

- SMSpris: 2000 sms deretter, 0,59kr

- MMSpris: 1,99kr

 

Med andre ord så kan du sende 2000meldinger og ringe billig kun for 200kr i måned, istedenfor 299kr. Du sparer minst 99kr/mnd og i tillegg på ringeprisen.

Lenke til kommentar
Beste alternativ etter min mening for deg er å velge Netcom.

 

SmartTalk:

- Månedspris: Minimumfakt. 99kr

- Minuttpris: 0,54 (0,45kr ifra 1.mars)

- Startpris: 0,69 (0,89 ifra 1.mars)

- SMSpris: 0,59

- MMSpris: 1,99

 

SMSmania(tjeneste):

Fastpris: 200kr

Du får 2000 SMS du kan sende for 200kr Mnd.

 

SmartTalk med SMSmania blir da:

- Fastpris: 200kr

- Minuttpris: 0,45kr ifra 1.mars

- Startpris: 0,89kr ifra 1.mars

- SMSpris: 2000 sms deretter, 0,59kr

- MMSpris: 1,99kr

 

Med andre ord så kan du sende 2000meldinger og ringe billig kun for 200kr i måned, istedenfor 299kr. Du sparer minst 99kr/mnd og i tillegg på ringeprisen.

 

Takker for tipset:)

Men er det ikke sånn at man må betale for SmartTalk uansett, og i tillegg 200 kroner for SMSmania? Isåfall blir det vel rattvekk 300 kroner i faste utgifter der og?

 

Har de noen gode tilbud på telefoner de da forresten?=)

 

Aldri tenkt spesielt mye på netcom tidligere egentlig.

Lenke til kommentar

Sorry at jeg avbryter, men vurderer OneCall selv, og da jeg så ADDA's forklaring for spesialrabatter var det noe jeg ikke skjønte. Er det slik at hvis telefonen aktiveres, altså når man har fått abonnementet og telefonen virker med det, mellom 1. og 9. i en mnd, da får man full rabatt? Ikke at man bestiller innen det tidsrommet?

 

ADDA's post:

17. PRISER

 

Oppdaterte priser er de priser som til enhver tid ligger på One Call sin hjemmeside www.onecall.no.

 

Eventuell rabatt One Call gir Kunden beregnes månedsvis. For nye kunder beregnes rabatten i oppstartsmåneden på følgende måte; Kunder som blir aktivisert innen den 10. i måneden får full rabatt. Kunder som kommer på mellom den 10. og 20. i måneden, får 2/3 av rabatten og kunder som kommer på etter den 20., får 1/3 av rabatten.

 

Første måned er får forskjellige rabatter avhengig av når i månden du ble kunde. Deretter får du full rabatt heletiden!

 

Rabatter første måned

 

Aktivert mellom:

- 1. til 9. i månden = Full rabatt, 120 ringemin og 90 SMS

- 10. til 19. i månden = 2/3, 80 ringemin og 60 SMS

- Etter 20. i månden = 1/3, 40 ringemin og 30 SMS

 

 

 

 

Jeg har fått regning av one call de to siste mnd, der jeg ikke har brukt opp ringetiden, men likevel fått regning pga. Spurte kundeservice hvorfor og fikk dette svaret:

 

(Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten)

 

Hei og takk for din henvendelse. For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket. Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

 

Med vennlig hilsen

xxx

 

 

EDIT:

Første jeg ser når jeg går på hjemmesiden til one call er dette:

"Du får nå 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS hver eneste måned! Ingen månedsavgift, minstefaktura eller betingelser med liten skrift! Eksisterende kunder får naturligvis også de nye prisene. Bestill nå!"

Må si jeg er litt skuffet over one call nå. Det er jo nettopp dette med liten skrift de driver med hvis det lene skriver stemmer.

 

Har nå lastet opp ett bilde av første faktura. Den må jo være feil?!

 

Da ble du sikkert kunde etter 20. i månden! Første måned er spesiellerabatter!

Lenke til kommentar
Sorry at jeg avbryter, men vurderer OneCall selv, og da jeg så ADDA's forklaring for spesialrabatter var det noe jeg ikke skjønte. Er det slik at hvis telefonen aktiveres, altså når man har fått abonnementet og telefonen virker med det, mellom 1. og 9. i en mnd, da får man full rabatt? Ikke at man bestiller innen det tidsrommet?

 

ADDA's post:

17. PRISER

 

Oppdaterte priser er de priser som til enhver tid ligger på One Call sin hjemmeside www.onecall.no.

 

Eventuell rabatt One Call gir Kunden beregnes månedsvis. For nye kunder beregnes rabatten i oppstartsmåneden på følgende måte; Kunder som blir aktivisert innen den 10. i måneden får full rabatt. Kunder som kommer på mellom den 10. og 20. i måneden, får 2/3 av rabatten og kunder som kommer på etter den 20., får 1/3 av rabatten.

 

Er ikke noe mer hokus pokus enn det som står under avtalevilkår. De spesielle rabatter gjelder KUN første måned(oppstartmåned) deretter så får du full rabatt! Er ikke så vanskelig å skjønne dette..

Endret av Adda
Lenke til kommentar
Jeg har fått regning av one call de to siste mnd, der jeg ikke har brukt opp ringetiden, men likevel fått regning pga. Spurte kundeservice hvorfor og fikk dette svaret:

 

(Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten)

 

Hei og takk for din henvendelse. For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket. Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har.

 

Med vennlig hilsen

xxx

 

 

EDIT:

Første jeg ser når jeg går på hjemmesiden til one call er dette:

"Du får nå 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS hver eneste måned! Ingen månedsavgift, minstefaktura eller betingelser med liten skrift! Eksisterende kunder får naturligvis også de nye prisene. Bestill nå!"

Må si jeg er litt skuffet over one call nå. Det er jo nettopp dette med liten skrift de driver med hvis det lene skriver stemmer.

 

Har nå lastet opp ett bilde av første faktura. Den må jo være feil?!

Men har du ikke tilgang til spesifisert faktura med onecall? Så kan du jo kjapt finne ut hvem du har ringt til, og hvilke type numre dett er???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Den saken er løst for min del. Jeg som ikke visste at man ikke begynte med 90 gratis sms og 120 ringemin fra dag en uansett dag man ble medlem.

 

Var delvis pga. svaret til kundeservicen som gjorde at jeg ble så forvirret og fikk meg til å tro at de hadde endret policy.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Kan jeg få spør hva folk mener om holdbarheten til selskapet? Et selskap som går i negativ inntjening, som praktisk talt gir bort telekapasitet uten å ta noe for det, som satser stort på markedsføring, hvor kundene gjerne er av de mer prisbevisste. Kun jeg som tror det lukter konkurs om et år eller to med mindre de gjør noe drastisk som å kvote ned gratisavtalene eller skru opp prisene?

Lenke til kommentar

OneCall er dyr når du ringer sånne 815 - 820 - nr. og en del andre nr. dette står på OneCall's side.

Selv har jeg fått to regninger på et par hundre kroner, og jeg har forskudd betalt en regning også.

Noen av oss bruker OneCall og er veldig fornøyde, for billige er dem.

Jeg surfer mye med mobilen også, blir noen kroner av det også.

 

Hilsen en fornøyd OneCall kunde.

Lenke til kommentar

Jeg følger ganske nøye med på fakturaene jeg får (dvs. laster ned) og så en merkelig ting nå nettopp.

En (ganske lang) tlf.samtale jeg tok 30. januar ble ikke med på fakturaen for den måneden, men på måneden etter. En sms jeg derimot sendte dagen etter, altså 31. januar, kom på riktig faktura.

Jeg var godt innenfor antall gratisminutter i januar måned, og tok dermed en samtale på nesten en time. I februar derimot brukte jeg opp de 120 gratisminuttene. Men i og med at en samtale for måneden før OGSÅ kom på den fakturaen, må jeg nå betale for den!

Her er det noe som ikke henger på greip, og jeg lurer på om andre har opplevd det samme.

Det er jo rett og slett lureri!? Det viser at det er greit å følge med, og jeg har sendt dem en mail. Spent på svaret...

 

- Zonnibel -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...