Gå til innhold

Hjelp til ny Gamer-PC Maks 18000


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc, å bygge selv for første gang

 

Jeg har funnet delene jeg vil ha.

Det jeg lurte på om var om dere kunne gå gjennom opsettet og se til at alt passer og at jeg ikke mangler noe. GPU er jeg veldig i tvil om hva jeg skal velge i og med at det har kommet så mange nye, men 2.0 kompitabelt må det være.

 

PC-en skal brukes til spilling, så vil ha et oppsett som kan kjøre crysis på fullt i 1920x1200 (vis det i det hele tatt er mulig) men AA trenger jeg ikke.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56077

 

Skjerm, mus, tastatur og høytalere har jeg fra før av (Acer 24" 1920x12000 P241w).

 

Setter stor pris på all tilbakemelding :!:

Endret av kimekeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hovedkortet du har satt opp nå(780i) støtter 3-veis SLI.

 

Du burde skifte topic på threaden din før moderatorene klikker og sletter den. Bytt til "gaming pc, rundt 18000" eller noe sånt noe=)

 

-Emil

 

Hvorfor skal jeg skifte topic navn?

 

Jeg vil fortsatt at folk skal sjekke opsettet mitt og gi tilbakemeldinger og tips selv om jeg har valgt et 780i brikkesett!

Lenke til kommentar

Fra forumreglene

Bruk av emnefelt

En god pekepinn på om emnefeltet ditt er bra nok er om det er mulig å skille din tråd fra de andre.

 

Emnefelt som:

*Ny PC!

* Trenger ny PC

* Hjelp til å velge deler

* Trenger hjelp til ny PC

* Skal kjøpe pc

* Hva synes folka om oppsettet?

* Hva kan jeg få for min pc?

* Hva er min pc verd?

* Hva kan jeg få for disse delene?

 

er ikke god bruk av emnefeltet. Disse er for lite beskrivende om hva din tråd handler om og gjør det vanskelig å skille mellom trådene.

 

Emnefelt vedr. kjøp/oppgradering av pc

Et godt emnefelt bør/må si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

 

* Eksempler på gode emnefelt:Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

* Ny Stille-PC til 10000 kr.

* Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

* Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

 

Jeg så feil på det ang. 3-veis SLI. Trodde han sa du måtte skifte hovedkort^^

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller kjøpt 2x GTS 512 kort (eller 2x GT 512 hvis du ikke har råd til GTS). Tester viser at GT 1 GB ikke gir såpass ytelses økning at det er verdt nesten dobbel pris. GTS 512 er mye bedre enn GT 1 GB.

 

EDIT: Evt. kan du kjøre 3 GT 512 i SLI(hvis det har støtte for 3-veis). Det ville gitt helt sinnsyk ytelse=)

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Fra forumreglene
Bruk av emnefelt

En god pekepinn på om emnefeltet ditt er bra nok er om det er mulig å skille din tråd fra de andre.

 

Emnefelt som:

*Ny PC!

* Trenger ny PC

* Hjelp til å velge deler

* Trenger hjelp til ny PC

* Skal kjøpe pc

* Hva synes folka om oppsettet?

* Hva kan jeg få for min pc?

* Hva er min pc verd?

* Hva kan jeg få for disse delene?

 

er ikke god bruk av emnefeltet. Disse er for lite beskrivende om hva din tråd handler om og gjør det vanskelig å skille mellom trådene.

 

Emnefelt vedr. kjøp/oppgradering av pc

Et godt emnefelt bør/må si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

 

* Eksempler på gode emnefelt:Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

* Ny Stille-PC til 10000 kr.

* Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

* Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

 

Jeg så feil på det ang. 3-veis SLI. Trodde han sa du måtte skifte hovedkort^^

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller kjøpt 2x GTS 512 kort (eller 2x GT 512 hvis du ikke har råd til GTS). Tester viser at GT 1 GB ikke gir såpass ytelses økning at det er verdt nesten dobbel pris. GTS 512 er mye bedre enn GT 1 GB.

 

EDIT: Evt. kan du kjøre 3 GT 512 i SLI(hvis det har støtte for 3-veis). Det ville gitt helt sinnsyk ytelse=)

 

Dte er vel bar 8800GTX og 8800Ultra som kan kjøre 3-veis SLI.

Lenke til kommentar

Den er lik som før. Kan du ikke heller legge den ut på prisguiden? Du får helt sikkert en billigere pris enn på komplett der! Hvorfor skal du handle på komplett egentlig?

 

Hvis du går på hw prisguiden og ser litt ned til høyre, kan du se at det står logg inn. Trykk der og skriv inn brukernavn og passord på forumet. Så søker du frem varene du vil ha, og så trykker på legg til i handlevogn og så trykker du på lag ny, og gjør sånn for hver komponent. Da får du antageligvis en pris på 2-3000 mindre enn på komplett!! Dessuten er den enklere å oppdatere etc enn på komplett=)

 

-Emil

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, ville jeg heller kjøpt 2x GTS 512 kort (eller 2x GT 512 hvis du ikke har råd til GTS). Tester viser at GT 1 GB ikke gir såpass ytelses økning at det er verdt nesten dobbel pris. GTS 512 er mye bedre enn GT 1 GB.

 

EDIT: Evt. kan du kjøre 3 GT 512 i SLI(hvis det har støtte for 3-veis). Det ville gitt helt sinnsyk ytelse=)

 

 

Så du hvilken oppløsning han skulle kjøre i? Spørs om han får bruk for minnemengden likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...