Gå til innhold

Er det lov å laste ned..?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke fatte hvorfor det ikke skulle være lov...

Men for å være ærlig så er det vel bare deg selv det går på. Om du føler du har gjordt noe galt når du har kjøpt spillet så er det uansett noe galt med deg. ^^

 

 

edit: I hvilke tilfeller er det keyen man betaler for og når er det softwaren? Når man kjøper windows ol. så er det vel bare lisensen man betaler for...

 

edit2: Og hva er forskjellen på en backup disk og en nedlastet versjon av spillet?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte hvorfor det ikke skulle være lov...

Men for å være ærlig så er det vel bare deg selv det går på. Om du føler du har gjordt noe galt når du har kjøpt spillet så er det uansett noe galt med deg. ^^

 

Piratkopi er piratkopi uansett om du har CD-key. For alt vi vet kan trådstarter laste ned uten å ha CD-key..

 

Men om det er moralsk rett å laste ned spillet når man har kjøpt det er en annen sak.

 

edit: I hvilke tilfeller er det keyen man betaler for og når er det softwaren? Når man kjøper windows ol. så er det vel bare lisensen man betaler for...

 

I online spill der du kobler deg til via en client er det lisensen som koster penger... Offline spill der du må ha CD betaler du for alt.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Piratkopi er piratkopi uansett om du har CD-key. For alt vi vet kan trådstarter laste ned uten å ha CD-key..

 

Det er det samme som å si at backup er ulovelig.

 

Jeg kan ikke fatte hvorfor det ikke skulle være lov...

Men for å være ærlig så er det vel bare deg selv det går på. Om du føler du har gjordt noe galt når du har kjøpt spillet så er det uansett noe galt med deg. ^^

 

Jeg spurte om det var lov eller ikke lov ikke om samvitigheten min :p

Lenke til kommentar
Piratkopi er piratkopi uansett om du har CD-key. For alt vi vet kan trådstarter laste ned uten å ha CD-key..

 

Det er det samme som å si at backup er ulovelig.

 

Du godtar vel en EULA når du installerer spillet som sier at du ikke skal lage kopier av spillet.

 

Tror ikke det er mange her som bryr seg om du laster ned et spill, selvom det er ulovlig.

Lenke til kommentar

Stor forskjell på backup og en no-cd crack! :) Man trenger ikke backe opp ett helt spill bare for å lagre savegames. Det å bruke en no-cd crack er somregel imot EULAen til spill og derfor ulovlig.

 

Edit: Såklart, det å bruke en no-cd crack er nok ikke ulovlig sålenge man kan bevise at man har den lovlige kopien.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...