Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge virker en paracet-tablett?


V5R1X

Anbefalte innlegg

Hvor lenge virker en paracet-tablett i kroppen? Prøver å finne ut hvor lang tid det burde gå før man spiser andre tabletter (allergi-), som ifølge paracet-bruksanvisning ikke skal kombineres med nettopp paracet-tabletter. Paracet-bruksanvisningen sier ingenting om dette, og det er tilsynelatende vanskelig å finne informasjon om dette på nettet.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lenge virker en paracet-tablett i kroppen? Prøver å finne ut hvor lang tid det burde gå før man spiser andre tabletter (allergi-),

 

 

Hvilke allergi tabeletter skal ikke kombineres med paracet ?

 

(jeg har sett tilfeller der antihistamine blir nettopp kombinert med paracetamol)

Lenke til kommentar
Det er anbefalt, for en voksen, at max dosen er 3x500gr/dag.

Det stemmer ikke - antar du mener "mg" og ikke "gr" - tar du 3 x 500 gram Paracet, tror jeg leveren din får store problemer. Maxdosen er forøvrig 1g x 3-4. Ellers kan Paracet uproblematisk kombineres med allergitabletter. :)

Endret av jultomten
Lenke til kommentar
Det er anbefalt, for en voksen, at max dosen er 3x500gr/dag.

Det stemmer ikke - antar du mener "mg" og ikke "gr" - tar du 3 x 500 gram Paracet, tror jeg leveren din får store problemer. Maxdosen er forøvrig 1g x 3-4. Ellers kan Paracet uproblematisk kombineres med allergitabletter. :)

Wops... en liten glipp. feil rettet,

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

vil ikke anbefale å ta de samtidig, hvis det var det du gjorde? Uansett, ikke ta Ibux hvis du ikke spiser mens du tar den. Magen din liker ikke det, men det står sikkert på pakka.

 

3-4 timer bør du vente mellom hver paracet, uansett om det er 500 mg eller 1 g.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...