Gå til innhold

Platekompaniet lurer kundene?


AvidGamer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte 4 CD-er som stod med fullpris (169kr), så fikk jeg beskjed om at 3 av de var på nice price. Det tror jeg da de opplyser om uansett. Hadde trådstarter kjøpt cden hadde han jo fått besked om at den var på nice price. Altså ikke noe regelbrudd.

 

 

Jo egentlig. Jeg sitter med 7 CD-er som jeg har kjøpt fra dem i de siste månende, og har nå funnet at 4 av dem er i Nice Price plassen. Og jeg ble aldri opplyst om det da jeg kjøpte de......

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Jeg kjøpte 4 CD-er som stod med fullpris (169kr), så fikk jeg beskjed om at 3 av de var på nice price. Det tror jeg da de opplyser om uansett. Hadde trådstarter kjøpt cden hadde han jo fått besked om at den var på nice price. Altså ikke noe regelbrudd.

 

 

Jo egentlig. Jeg sitter med 7 CD-er som jeg har kjøpt fra dem i de siste månende, og har nå funnet at 4 av dem er i Nice Price plassen. Og jeg ble aldri opplyst om det da jeg kjøpte de......

 

Det er ikke sikkert de var på niceprice når du kjøpte dem, de lager nye tilbud hele tiden.

Lenke til kommentar
Jo, det er fortsatt et regelbrudd, som du kan se av dette sitatet som også står tidligere:

 

Dersom en vare er på tilbud og samtidig er oppstilt et annet sted forretningslokalet til full pris, må det på stedet hvor varen eventuelt er oppstilt til full pris, tydelig angis at varen selges på tilbud annet sted i lokalet.

 

Det er altså ikke nok at selgeren sier fra. Dessuten: Hvis du var innom en av de store platekjedene dagene før jul skjønner du godt at det er umulig for de ansatte å holde oversikt over dette, huske å informere om det og samtidig betjene alle de kundene de har. Det er blant annet derfor regelverket er utformet som det er. :)

Så hva mener du er nok da?

 

For en stund siden når jeg var på Platekompaniet og hadde plukket med meg noen filmer så sa han i kassen: "Den her har vi på niceprice også. Skal se om jeg finner den jeg". Han brukte et par minutter uten hell og var nok tom for den til niceprice, men jeg fikk allikevel den til niceprice-pris. :)

Lenke til kommentar
Så hva mener du er nok da?

 

For en stund siden når jeg var på Platekompaniet og hadde plukket med meg noen filmer så sa han i kassen: "Den her har vi på niceprice også. Skal se om jeg finner den jeg". Han brukte et par minutter uten hell og var nok tom for den til niceprice, men jeg fikk allikevel den til niceprice-pris. :)

 

Hvorfor kunne du ikke bare få de platene du hadde hentet til NicePrice-pris?

Lenke til kommentar
Så hva mener du er nok da?

 

For en stund siden når jeg var på Platekompaniet og hadde plukket med meg noen filmer så sa han i kassen: "Den her har vi på niceprice også. Skal se om jeg finner den jeg". Han brukte et par minutter uten hell og var nok tom for den til niceprice, men jeg fikk allikevel den til niceprice-pris. :)

 

Hvorfor kunne du ikke bare få de platene du hadde hentet til NicePrice-pris?

Jeg gjorde jo det. ;)

Lenke til kommentar
Så hva mener du er nok da?

 

For en stund siden når jeg var på Platekompaniet og hadde plukket med meg noen filmer så sa han i kassen: "Den her har vi på niceprice også. Skal se om jeg finner den jeg". Han brukte et par minutter uten hell og var nok tom for den til niceprice, men jeg fikk allikevel den til niceprice-pris. :)

 

Hvorfor kunne du ikke bare få de platene du hadde hentet til NicePrice-pris?

Jeg gjorde jo det. ;)

 

Men han måtte jo lete etter de som faktisk var merket med NicePrice? Det er jo bortkastet tid. Med mindre det var bevisst slik at de kunne selge de eksemplarene du hadde til full pris på et senere tidspunkt...

Lenke til kommentar
Så hva mener du er nok da?

 

For en stund siden når jeg var på Platekompaniet og hadde plukket med meg noen filmer så sa han i kassen: "Den her har vi på niceprice også. Skal se om jeg finner den jeg". Han brukte et par minutter uten hell og var nok tom for den til niceprice, men jeg fikk allikevel den til niceprice-pris. :)

 

Hvorfor kunne du ikke bare få de platene du hadde hentet til NicePrice-pris?

Jeg gjorde jo det. ;)

 

Men han måtte jo lete etter de som faktisk var merket med NicePrice? Det er jo bortkastet tid. Med mindre det var bevisst slik at de kunne selge de eksemplarene du hadde til full pris på et senere tidspunkt...

Hvorfor skulle han i det hele tatt ha opplyst meg om det da? Jeg hadde gladelig kjøpt den til fullpris...

Jeg jobber i butikk, men kjenner ikke til hvilket datasystem Platekompaniet bruker, men for at det skal bli riktig i kassa må de slås inn på riktig varenummer. Han jeg snakket med var behjelpelig og jeg var veldig glad for at jeg fikk den rimeligere. Skulle jeg blitt sur fordi han skulle gå å se om han fant varen i nicepricehylla?

 

EDIT: Når man snakker om bytting av varer er ikke det en rett man har, men de fleste butikker er behjelpelige på de fleste varer. For alt hva jeg vet så kan enkelte kunder ha kjøpt varen selv i en annen butikk for en helt annen pris, men jeg tar jo såklart og bytter varen sålenge vi selger den i butikken.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle han i det hele tatt ha opplyst meg om det da? Jeg hadde gladelig kjøpt den til fullpris...

Jeg jobber i butikk, men kjenner ikke til hvilket datasystem Platekompaniet bruker, men for at det skal bli riktig i kassa må de slås inn på riktig varenummer. Han jeg snakket med var behjelpelig og jeg var veldig glad for at jeg fikk den rimeligere. Skulle jeg blitt sur fordi han skulle gå å se om han fant varen i nicepricehylla?

 

Nei, du skulle ikke bli sur fordi han gikk for å se. Poenget er at det ikke skal være slik at en butikk har en og samme vare til to forskjellige priser samtidig. Slik eg har oppfattet det er det heller ikke lov.

 

Hva om du hadde kjøpt 4 cd-plater til full pris, og senere får vite at de på samme tidspunkt hadde nøyaktigt de samme cd-platene til nice-price og du kunne spart 1-200 kr. Hadde du da ikke følt deg litt lurt?

Lenke til kommentar
Så hva mener du er nok da?

 

Spørsmålet er ikke hva jeg mener er nok, spørsmålet er hva Forbrukerombudet mener er nok gjennom deres tolkning av lovverket. Det ser du sitert på første side i denne tråden. ;) Å stole på at en ansatt husker er ikke godt nok, derfor kreves det at informasjonen skal være slått opp ved de varene som selges til full pris.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor skulle han i det hele tatt ha opplyst meg om det da? Jeg hadde gladelig kjøpt den til fullpris...

Jeg jobber i butikk, men kjenner ikke til hvilket datasystem Platekompaniet bruker, men for at det skal bli riktig i kassa må de slås inn på riktig varenummer. Han jeg snakket med var behjelpelig og jeg var veldig glad for at jeg fikk den rimeligere. Skulle jeg blitt sur fordi han skulle gå å se om han fant varen i nicepricehylla?

 

EDIT: Når man snakker om bytting av varer er ikke det en rett man har, men de fleste butikker er behjelpelige på de fleste varer. For alt hva jeg vet så kan enkelte kunder ha kjøpt varen selv i en annen butikk for en helt annen pris, men jeg tar jo såklart og bytter varen sålenge vi selger den i butikken.

 

Det vanlige er jo at hvert produkt har hvert sitt varenummer, kodet i strekkoden. At Platekompaniet har samme varen til to forskjellige priser, på hvert sitt varenummer, må gi så mye ekstraarbeid at det kun må være for å tjene penger på det.

 

Der jeg jobber, ligger alle varer i en sentral database, og alle tilbud som kjeden kjører, endres direkte der. Regner med at det er vanlig.

 

 

-Thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...