Gå til innhold

16 år gammel gutt - fettprosent 11,2%


Anbefalte innlegg

Halois!

 

Jeg fant ut via en relativt nøyaktig måling at min fettprosent ligger på rundt 11%. Høyden min er 185cm og vekt 66 kg... burde jeg beregne meg som litt overvektig, eller normal? Jeg jogger nå ca. 4 ganger i uka, og anser meg som godt over gjennomsnittet i kondisjon for å si det på den måten. Føler at jeg spiser veldig sunt også, med brødskifter, pasta, laks/fisk, poteter, ris etc.. som mat. Knekkebrød går det også mye av.

 

Men burde jeg prøve å få lavere fettprosent uansett? Synes jeg ser slank ut, og en liten six-pack viser seg når det er skygger til stede :tease: Ønsker bare å vite litt rundt området :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-122769

Du har vel normal fettprosent vil jeg tro


OT: Hvor tok du den testen? var det her på nettet så ville jeg gjerne hatt en link smile.gif

Endret av medlem-122769
Lenke til kommentar

Noen tall

(merk: Dette innlegget er kun ment for å ha noen verdier å lene seg på, men man må huske at dette tall som er vanskelig å fastslå, det avhenger av den enkelte forsker og følgelig finnes derfor mange ulike definisjoner av hva som er bra og sunnt. Derfor tar jeg inget ansvar for dem. )

 

[Alle tallene er for voksne personer]

Anbefalinger:
Menn: 10-20%
Kvinner: 20-30%

Overvektige:
Menn: 30%++
Kvinner: 35%++

Minimimal fettprosent for å ikke risikere problemer: (NB: Jeg understreker igjen: Individuelt)
Menn: Iallefall ikke under 5%
Kvinner: Visse anbefalinger jeg har sett starter 'allerede' ved 14% (!) Men selv de mest ekstreme går skjeldent under 10%

Om noen måtte lure så er grunnen til at kvinner har såpass mye høyere grenser brystene, som for det meste består av fett. Fett er dessuten viktig for fruktbarheten og det er derfor anbefalingene ofte er så høye.

 

Uansett.... Fett prosent er interessant men ville ikke ha brydd meg om det, speilet er mye mer effektivt (;

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Hvordan måler jeg kroppsfett? :)

baderomsvekt med fettprosent funksjon: dårlig nøyaktighet

 

klype hos fysiolog e.l: ganske nøyaktig

 

elektronisk sjekk hvor de sender signaler gjennom kroppen din: ganske nøyaktig. koster mange tusen

 

fullbody MR scan: helt nøyaktig. koster mange tusen

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...