Gå til innhold

Anbefalinger til 6 åring


Gloms

Anbefalte innlegg

Lillebror har fått Wii til jul og har foreløpig disse spillene: Mario Kart (GC spill), Paper Mario (wii spill), Wii sports (wii spill)

 

Vi kjøpte mario kart fordi det er morro, men ikke i lengden. Derfor kjøpte vi Paper mario fordi vi tenkte at: hmmm, dette er en god barnevakt :p Der kan han sitter å komme videre i verdner og koser seg for seg selv. Men det er som problemet er at han ikke kan spille det spillet alene. Det er alt for avanansert. Man må lese mye engelsk og det er quest han ikke skjønner noe av fordi han ikke kan lese. Så det ender opp med at en voksen må spille med han. Og det er ikke særlig gøy, verken for han eller oss.

 

Derfor lurer jeg på om noen her har noen anbefalinger til spill jeg kan kjøpe til han? gjerne spill som ligner på de gamle mario 2D spilla hvor man går videre i nivåer og slåss mot Bowzer for hver 3 bane eller no. Et spill som han kan forstå ved prøving og feiling og ikke må kunne lese stort.

 

Noen som har noen forslag? eller vet om Paper mario blir anderledes etterhvert eller om man kan fikse noen instillinger sånn at det passer en 6 åring bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Super Mario Galaxy må jo være bra for han.

Ellers kan du koble Wiien til internett og kjøpe noen eldre mario spill gjennom Virtual Console.

 

hvordan er galaxy? er det også sånn at man får mange quest og dritt? eller kan han klare seg gjennom det med prøving og feiling? og hvordan er det med styring? er det sånn at man styrer med nunchucken i venstre hånd osv? og mange koordinative bevegelser som en 6 åring sliter med?

 

Har gått på nett og kjøpt gamle spill, men kvaliteten var ELENDIG! Har de gamle spillene på super nintendo og der er det helt anderledes enn det jeg lasta ned. Så det gidder jeg ikke bruke mer penger på.

 

Tar gjerne imot flere anbefalinger til spill.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Galaxy er midt i blinken for en 6 åring. Det er så lett og urtolig morro at jeg sikkert kunne spilt med bind for øya og henda på ryggen og forsatt hatt like stor glede av spillet. Det er litt conversering i spillet, men dette er ofte overfladisk historie som hele tiden er presentert med iconer, filmsnutter og en fantasitsk historie bok som du unlocker fler og fler kapitler av ettersom du finner stjerner. Hele spillet har samme konseptet som SuperMario 64 om du har spilt det, samle stjerner, åpne ny verdener, samle stjerner, åpne nyer verdener så ta siste boss. Repeterende greie som man aldri blir lei av siden alle de forskjellige verdene er så utrolig forskjellige og nyskapende.

 

Styrer med nunchuken og bruker wiimoten til å styre en liten stjernepeker rundt på skjermen som du kan bruke til å skyte små stjerner på fiendene slik at de blir stunned. Hoppeknappen osv er også på wiimoten. Kontrollen er veldig bra, men etterhvert utover i spillet trengs det en del teknikk for å klare å hoppe, løpe og snu før platfrmen du står på detter i lavaen osv.

 

Grafisk sett er dette spillet også flott for en 6-åring, med sine klassiske fargerike mariofigurer. Åhhh, det spillet er så kos at jeg nesten må spise ferdig grøten min og spillet litt mer :p 68 stjerner, 52 to go!

 

EDIT: Glemte helt å nevne at det jo er en bonus at barnet lærer hvorfor folk i Kina kan "stå på hode" uten å dette av planeten ;) Blir litt "akward" tenkning utover i spillet, når du løper på hodet og hopper nedover, mot tyngdekraften, for å komme deg ned (oppover?), men som sagt, utolig morro!

Endret av Whoops
Lenke til kommentar

Har kjøpt galaxy nå, og det er stor suksess. Men har et lite problem.

 

Går det ann å endre kameravinkel? vet at det går midlertidig ved å trykke "opp pila" på wii remote, men kan man gjøre det permanent? sånn at man f.eks. ser rett bak mario hele tiden? er noen ganger hvor det er totale umulig å se hva man skal gjøre fordi man ser han fra en helt rar vinkel...

Lenke til kommentar
Har kjøpt galaxy nå, og det er stor suksess. Men har et lite problem.

 

Går det ann å endre kameravinkel? vet at det går midlertidig ved å trykke "opp pila" på wii remote, men kan man gjøre det permanent? sånn at man f.eks. ser rett bak mario hele tiden? er noen ganger hvor det er totale umulig å se hva man skal gjøre fordi man ser han fra en helt rar vinkel...

 

 

Trykk på c-knappen. Den lille runde på nunchucken :yes:

Lenke til kommentar

Trykka på C, men synes fortsatt den er like jævlig. Den endrer seg jo ikke mye. Den er fortsatt langt i fra og fra helt odde vinkler.

 

Går det ann å gjøre sånn som på mange bilspill, at man enten kan se bak bilen, inni bilen, eller bare se rett ut av ruta? sånn at jeg kan se mario litt nærmere, slik at det blir lettere for broren min å styre?

Lenke til kommentar

Gloms: Du kan enten trykke C på Nunchucken, eller når du står i ro bruke piltastene høyre og venstre på Wii Remoten. Der det går vel å merke. Men det finnes ingen permament løsning.. Det beste er vel bare å bli vandt med det siden vinklingen forandrer seg hele tiden mens du er i bevegelse.

Lenke til kommentar
Har gått på nett og kjøpt gamle spill, men kvaliteten var ELENDIG! Har de gamle spillene på super nintendo og der er det helt anderledes enn det jeg lasta ned. Så det gidder jeg ikke bruke mer penger på.

 

 

Sikker på at du har de rette innstillingene? Spillene skal være helt like sånn som de ble sluppet. Noen problemer finnes det dog, les her

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Min sønn på 6 år har følgende spill som favoritter på Wii:

 

-Lego Star Wars the complete saga ( Dette er den soleklare favoritten hans!)

-Super Mario Galaxy

-Wii Sports

-Rattatouille ( Veldig bra at stemmer og tekst er på norsk!)

-Rayman Raving rabbits.

-Exite Truck.

Disse spillene har han derimot vært mindre fornøyd med:

 

-Warioware.

-Mario Strikers Charged football.

-SSX Blur.

-Paper Mario.

 

Fra VC har han hatt mye moro med disse:

 

-Mariokart 64

-Super Mario Bros.

-Sonic-spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...