Gå til innhold

Prisguiden har ikke billigste alternativ


truud2

Anbefalte innlegg

Billigste 50" full HD plasma-TV i Prisguiden er en Panasonic til rundt 20.000, mens hos Expert fant jeg en 100 Hz LG 50PC51 50" full HD PLASMA TV til 5.000 kr. mindre!:

 

Main_2405.jpg

 

Kontrast 15000:1

Clear Filter PRO

Full HD XD Engine

TruMotion 100 Hz-teknikk

Kun 8cm tykkelse

 

Riktignok, står det at den ikke er på lager, så det kan selvfølgelig være en "lokkevare", som de ikke leverer. Men i motsatt fall, så er 5.000 kr. en veldig stor forskjell!

Link: expert.no/product/product.aspx?identifier=50PC51

 

Er det noen tekniske fordeler, med Panasonic'en, som forvarer at den er 5.000 kr. dyrere?

Såvidt jeg klarer å se er forholdet heller motsatt, da Panasonic'en ikke oppgis å ha 100 Hz- oppfriskningshastighet, så den billigere LG'en ser ut til å være mer avansert , enn Panasonic(?) Men jeg er ikke fagmann på dette, så det kunne være interessant å få noe faglig feedback. Hvilket av de to apparatene er det beste kjøpet?

Endret av truud2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fordi HW.no tar seg betalt for å videresende klikk fra prisguiden til en gitt butikk (Har jeg rett om jeg husker 50 øre per klikk?). Hvis denne butikken ikke vil betale for dette, blir den ikke tatt med i prisguiden. Dette tror jeg er tatt opp før i forumet også, hvis du vil ha en større utgreiing på emnet.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Det er vel utgreiia opp og i mente med jevne mellomrom prisguiden er ei betalingstjeneste fra hw til butikkene. Dermed koster det penger å vere med i den.

 

For lenge sidan var det ikkje ein kostnad og det var hw-folka som "henta ut" prisene. Problemet var då at kvaliteten på både produktdataene og linkinga mellom butikkens vare og prisguidens vare ikkjr kunne garanteres ( og det var ofte ein del feil i tillegg) Med betalinga så har hw penger til å betale folk for innlegging av rette produktdata og at antalet feillinkinger blir holdt nede.

 

Prisguiden er berre ein guide ikkje den utlimate rette prisoversikten.

 

Når det gjelder akkurat det produktet så ser ikkje det ut til å ligge i prisguiden heller.

 

Her er lista over butikken som er med, når dei ikkje har den vare i utvalget så blir det veldig vanskeleg å ha den

https://prisguiden.no/vis_webshoper.php

Lenke til kommentar
Dette er fordi HW.no tar seg betalt for å videresende klikk fra prisguiden til en gitt butikk (Har jeg rett om jeg husker 50 øre per klikk?). Hvis denne butikken ikke vil betale for dette, blir den ikke tatt med i prisguiden. Dette tror jeg er tatt opp før i forumet også, hvis du vil ha en større utgreiing på emnet.

En del butikker, blant annet nevnte butikk har (såvidt jeg husker) aldri vært med i prisguiden vår, selv når den var helt gratis. Så det er nok ikke det det står på.

Lenke til kommentar
Dette er fordi HW.no tar seg betalt for å videresende klikk fra prisguiden til en gitt butikk (Har jeg rett om jeg husker 50 øre per klikk?). Hvis denne butikken ikke vil betale for dette, blir den ikke tatt med i prisguiden. Dette tror jeg er tatt opp før i forumet også, hvis du vil ha en større utgreiing på emnet.

En del butikker, blant annet nevnte butikk har (såvidt jeg husker) aldri vært med i prisguiden vår, selv når den var helt gratis. Så det er nok ikke det det står på.

 

Mulig, men sist jeg kan huske dette ble tatt opp, var dette en av punktene, at noen av butikkene ikke ville betale. Dermed er vel dette én av grunnene til at billigste alternativ ikke alltid står i prisguiden?

Lenke til kommentar
Dette er fordi HW.no tar seg betalt for å videresende klikk fra prisguiden til en gitt butikk (Har jeg rett om jeg husker 50 øre per klikk?). Hvis denne butikken ikke vil betale for dette, blir den ikke tatt med i prisguiden. Dette tror jeg er tatt opp før i forumet også, hvis du vil ha en større utgreiing på emnet.

En del butikker, blant annet nevnte butikk har (såvidt jeg husker) aldri vært med i prisguiden vår, selv når den var helt gratis. Så det er nok ikke det det står på.

 

Expert sin nettbutikk er veldig ny, og så vidt jeg veit, er det vel en liten stund siden HW begynte å ta betalt..

Lenke til kommentar

Som Ueland beskriver så krever det samarbeid med butikkene å ta del i prisguiden, så det er ikke HW sitt annsvar å få alle med i den. Jeg skulle gjerne sett at flere ble inkludert ja, men om det har noe med betal-pr-klikk ordningen som brukes, det tviler jeg litt på.

 

På HDTVer bør man alltid sjekke alle alternativer, for det er ofte STORE prisforskjeller. Jeg kjøpte for et par måneder siden en Samsung LE40-M87 for ca 11500 (SHG), og hadde jeg kjøpt den lokalt eller på en norsk webbutikk så hadde det kostet meg rundt 18.000 eller så, om jeg husker riktig.

 

Så buyer beware... SHG har forøvrig nesten alltid den beste prisen på HDTVer (med store marginer), på alle de modellene jeg gadd å sjekke, så skal du kjøpe bør du sjekke med deres priser :) Om de har akkurat denne modellen aner jeg ikke...

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det vil si at denne TV'en er et røverkjøp da? :)

Den er billigere. Men den er slettes ikke bedre. Det er to produsenter av plasmatv`er som skiller seg ut, nemlig Panasonic og Pioneer. Pioneer har generelt litt bedre bilde, men er uforholdsmessig mye dyrere. Dermed er det Panasonic sine modeller som gir mest for pengene. Jeg ville sett etter laveste pris på den Panasonic-modellen som passer best.

:)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...