Gå til innhold

Problemer med cod4

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld fikk broren min cod4 i julegave.

Fikk instalert det men når det starter opp får jeg følgende feilmelding "Videocard dossen't support ALPHA BLEND, glow will be disabled" også avslutter spillet seg bare.

For og oversette det så er altså videokortet for dårlig? Har en 2,5 år gammel stasjonær pc som kosta 16,000 også får jeg slengt det oppi trynet at pc-en er for dårlig, da tente jeg på flere plugger enn det jeg har. Står at minimum anbefalt ram er 0.5 GB ram vet at det er ufattelig lite/dårlig men spiller da source og sims på samme pc-en UTEN problemer. Er det noe jeg kan gjøre for å oppdatere det videokortet? Er det virkelig sånn at man må bruke 10-20,000 kr annahvert år på å kjøpe pc? Sykt....-.-

Så sitter her med en skuffet bror som må nøye seg med å spille fifa 08 og source, han hadde gledet seg til det spillet helt siden det kom ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
I går kveld fikk broren min cod4 i julegave.

Fikk instalert det men når det starter opp får jeg følgende feilmelding "Videocard dossen't support ALPHA BLEND, glow will be disabled" også avslutter spillet seg bare.

For og oversette det så er altså videokortet for dårlig? Har en 2,5 år gammel stasjonær pc som kosta 16,000 også får jeg slengt det oppi trynet at pc-en er for dårlig, da tente jeg på flere plugger enn det jeg har. Står at minimum anbefalt ram er 0.5 GB ram vet at det er ufattelig lite/dårlig men spiller da source og sims på samme pc-en UTEN problemer. Er det noe jeg kan gjøre for å oppdatere det videokortet? Er det virkelig sånn at man må bruke 10-20,000 kr annahvert år på å kjøpe pc? Sykt....-.-

Så sitter her med en skuffet bror som må nøye seg med å spille fifa 08 og source, han hadde gledet seg til det spillet helt siden det kom ut.

Prøv å kjøre denne før du kjøper deg nye spel :p

Men kva er det pcen din består av... At den koster 16k spenn seier meg ganske lite...

Endret av BigJaffa
Skrevet (endret)

Så vidt jeg vet så kan man ikke laste ned et nytt skjermkort :p

Men skjermkortet er nok for gammelt til å kjøre spillet ja...

2,5år er leenge i dataverden så det er sagt.

Endret av fflex
Skrevet (endret)

Jeg har virkelig skjønt det

Men det skal funke på xp?

"Videocard or driver dossen't support ALPHA BLEND, glow will be disabled"

Endret av bowlingman
Skrevet

Jeg har virkelig skjønt det

Men det skal funke på xp?

"Videocard or driver dossen't support ALPHA BLEND, glow will be disabled"

Funka da på den linken som du fekk av meg?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...