Gå til innhold

UnitedNuclear.com, er den lovlig?


Anbefalte innlegg

Jeg kom over en internettside som selger haugevis med forskjellige interresante stoffer, kjemikalier og ting som kan brukes til eksperimenter etc.

 

Det jeg lurer på, er den siden lovlig? Altså med tanke på alt de selger er jeg overrasket. De selger uran, termitt, en haug med forskjellige kjemikalier, høyradioaktive årer (Ultra high radioactive ore (60 000 to 80 000 CPM) som er ca. 1000-1300 Bq) og masse forskjellige metaller.

 

Uansett, jeg syntes denne butikken var interresant, og jeg tenker på å bestille en del derfra, selv om jeg er usikker på om det er lovlig eller ikke.

 

Jeg syntes hvertall det er rart hvis noe sånt som det der er lovlig, for jeg kan tenke meg at en med kunnskaper, kan lett lage kraftige bomber eller meget giftige stoffer etc. fra den siden der.

 

I tillegg er vel det ikke wså lurt å senge ting som termitt til alle heller.

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har hvertfall hatt problemer med å få solgt en del ting står det på siden.

 

We ran into considerable legal trouble (our facility was raided by the local SWAT team). This is apparently all due to the actions of the CPSC (Consumer Product Safety Commission) attempting to remove the necessary chemicals used in this system from public use.

 

Forresten, FAQ:

 

Is all this weird stuff you sell legal to buy and own?

Yes, nothing we sell requires a license, and everything we sell is legal to purchase in the USA.

We carry a wide range of unusual & difficult to find scientific items. Please note that many of the products we sell are quire rare, and obtainable in very limited quantities. Many of these rare items are very popular, sell out quickly, and may not be available again for quite some time. It is for this reason that we ship all orders on a first-come, first-served basis. As the saying goes: 'The early bird catches the worm'.

Because our stock turns over so quickly, we may have dozens of a single item at the beginning of the day, and suddenly be out of stock before the day ends. We try to update our website as often as possible to reflect our current stock.

To prevent children from obtaining potentially dangerous materials, all orders containing chemicals must be signed for upon delivery by an adult (21 or over).

Packages that are returned to us will be subjected to a 25% restock fee.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Det burde være ulovlig med så dårlig webdesign :p.

 

Men uansett:

Is all this weird stuff you sell legal to buy and own?

Yes, nothing we sell requires a license, and everything we sell is legal to purchase in the USA.

We carry a wide range of unusual & difficult to find scientific items. Please note that many of the products we sell are quire rare, and obtainable in very limited quantities. Many of these rare items are very popular, sell out quickly, and may not be available again for quite some time. It is for this reason that we ship all orders on a first-come, first-served basis. As the saying goes: 'The early bird catches the worm'.

Because our stock turns over so quickly, we may have dozens of a single item at the beginning of the day, and suddenly be out of stock before the day ends. We try to update our website as often as possible to reflect our current stock.

To prevent children from obtaining potentially dangerous materials, all orders containing chemicals must be signed for upon delivery by an adult (21 or over).

Packages that are returned to us will be subjected to a 25% restock fee.

Lenke til kommentar

Ja, så det der, men tenker egnetlig på om det er lovlig i Norge :p

 

Men de har jo utrolig mye gøy der da!

 

Van DeGraaf maskin som produserer over 600 000 volt

Vakuumkamre

Aerogel ("glass som består av 99.8% luft, og som har utrolige isoleringsegenskaper og veier bare tre ganger mer enn luft)

MagnaFluid (magnetisk "væske", er egnetlig millioner med magneter med en diameter på 10nm, men oppfører seg som en væske)

Termitt

Magneter med trekkraft på over 400 kilo

Tungtvann (D2O, til å lage isbiter somikke flyter i vann)

osv.

Endret av _Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker feedbacken på Amazon:

 

When mixed with Tuscan whole milk I gained the power to control deceased woodland creatures. I am now in the process of raising an army of undead wombats to overthrow the government from deep within my volcanic lair. Soon you all will bow down before the wombat king!

 

I bought a can of this about 4.5 billion years ago, give or take a few million years, but when I went to use it today I noticed only half of it was still in the can. I swear I put the lid on tight. I'd give it more stars if it came in a better package.
Lenke til kommentar

Holdt på å bli helt spinnvill første gangen jeg oppdaget den nettbutikken der. Heldigvis hadde jeg ikke noe betalingskort med mulighet for å bestille via nett ennå på den tiden. Kunne vært interessant å vite hva slags bestemmelser vi har i Norge om en del av de stoffene. Ser kanskje for meg at Direktorat for samfunnssikkerhet og beredskap kunne funnet på å protestere ...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...