Gå til innhold

Myten om MonsterPC og flott grafikk


Anbefalte innlegg

Crysis kjører High på 4600-kroners maskin

 

Med siste patch grier man faktisk High settings og minst 30 fps med følgende beskjedne specs:

 

CPU - Intel Core2Duo E6750

GPU - GeForce 8800GT 512MB

Motherboard - NVIDIA nForce 650i Socket 775

PSU - 600W ATX12V

RAM - 2GB (2 x 1GB) 240-Pin DDR2 800 (PC2 6400) Dual Channel Kit

HDD - SATA 250GB 7200RPM

DVD - 20x DVD±R Burner

Case - ATX Midi Tower Computer Case

OS - Microsoft Windows XP Home with SP2

 

Blir nok riktignok litt dyrere i norske nettbutikker. Vil tippe rundt 6000 kroner.

 

Video, ingenting å si på grafikken her

 

Blir nåkke en god del dyrere enn det der du! :!:

 

Plukket de desidert billigste komponentene i Prisguiden.no, og da jeg var kommet til DVD brenneren, var jeg allerede oppi 4978,-!

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=56956

 

Veldig overdimmensjonert PSU der, kan sikkert kutte prisen på den litt.

 

Forøvrig er det ikke så forbanna langt unna prisen på ett konsoll. Hvis du da regner med alt annet en PC er brukenes til, så er prisen absolutt ikke noe å fnyse av.

 

Forøvrig: en middels god PC kjører jo ring rundt konsoller... 30fps (som jeg har fått med meg er normen på konsoll) vs ~60/75fps på PC (antatt v-sync på på en LCD skjerm)? Er det tvil på hva som er mest behagelig å se på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2gb ram + Q6600 + 8800Gt + mw221u skjerm = knallgrafikk.

 

Var tilbud på komplett her omdagen 2GB DDR2 PC8500(1066mhz ) Ram til 565 kroner !!

En Core2 6700 cpu koster 1200 kroner

Et gts kort koster vel fra 1500 kroner og oppover.

Resten har man somregel fra før i maskina . Dette er ALT man trenger til å a knallbra grafikk . Det KNUSER alt som er av konsoll .

Skal man ha den "BESTE" grafikken , så må man låne en maskin fra NASA. Vi kan vel snakke litt realisme ,,,,,

 

NASAs maskiner har hardware som ikke er mulig å spille på, ingen kunne laget et spill til de for da står sikkertheten til USA i likhet med huleboere i ørkenen

Lenke til kommentar

Man greier ikke å kjøre Crysis med alle settings på high med dette systemet i alle fall, for jeg har selv denne pcen.

 

*

Intel Core 2 Duo E6750

*

2048 MB DDR2-minne

*

500 GB SATA harddisk

*

320 MB GeForce 8800GTS DVI/TV-out

*

DVD-brenner dual layer

*

Minnerkortleser

*

Nettverkskort

*

Microsoft Vista Home Premium

 

Når jeg tar autodetect av instillingene så havner jeg på medium.

Selv om jeg har nyeste forceware.

Nå har jeg kun prøvd demoen da.

MEN med nyeste forceware så kan jeg sette instillingene høyere, på bekostning av fps, men det går betydelig raskere enn uten nyeste forceware.

Problemet er når fps begynner å krype under 20 tallet.

Endret av Zapking
Lenke til kommentar

Crysis med alt på det beste har jeg ikke testet fordi det går vell bare i vista og jeg har xp, der har jeg alt på max og jeg måtte klokke opp mitt 8800gtx for at det skulle gå smooth ...

 

Før jeg oppgraderer til vista så må det nok et ekstra 8800gtx i mitt lille monster ja...

 

Men for de som har consol slipper man tenke på fps'n men når den er lav så er det ingenting å gjøre med det og det er utrolig surt... Jeg husker Nintendo64... tror jeg kasta hele driten p.g.a slowdowns i netsten alle spillene som var til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...